رفتن به مطلب

نحوه آمادگی و منابع مصاحبه سردفتری ازداوج و طلاق


S a d e n a

ارسال های توصیه شده

نحوه آمادگی و منابع مصاحبه سردفتری ازداوج و طلاق نکات عمومی :

 

1. سعی کنید از آنهایی که قبلا" مصاحبه کرده اند مشورت بگیرید اما در این مشورتها چون مسایلی را خواهند گفت که شما ممکن است آنها را در ذهن خود پیش بینی نکرده اید نگرانی خاصی حاصل میشود که بی مورد است به این اظطراب توجه نکنید فقط برای آمادگی مواردی که عنوان می کنند را در نظر بگیرید.

 

2. مصاحبه را در خانه بازسازی کنید و سوالاتی را در ذهنتان می آید ممکن است پرسیده شود را به نحوی که انگار به مصاحبه گر پاسخ می گویید به خودتان یا به یکی افراد خانواده یا دوستانتان جواب دهید .

 

3. نحوه پوشش و حفظ ظاهر متناسب با شغلی که در آن مصاحبه می کنید می تواند در قرار گرفتن شما در حس و حال مناسب کمک کند و تاثیر مثبت روی مصاحبه گر می گذارد .

 

4. با توکل به خدا و ایمان و اعتقاد به قبولی و دیدی مثبت با طمانینه و آرامش در مکان مصاحبه حاضر شوید .

 

5. شاید مسایل اظطراب زایی مثل اعمال سلیقه شخصی در مصاحبات و ازاین قبیل را شنیده باشید این حرفها را دور بریزید مصاحبه گران از افراد با تجربه و باسواد و با شخصیت های بالا انتخاب میشوند و ملزم به رعایت استاندارد هایی در مصاحبه هستند به آنها و روش کارشان هرچند موافق میل شما نباشد اعتماد کنید واحترام بگذارید مطمئن باشید هرچه حقتان است به شما میدهند .

 

6. در مصاحبه اگر سوال شخصی از شما پرسیده شود اولا" از پاسخ چند پهلو بپرهیزید چون ایجاد شائبه می کند دوما" در جوابتان کاملا" صادق باشید و تحت هیچ شرایطی از مرز صداقت خارج نشوید چون برخی از این سوالات برای سنجش میزان صداقت شماست .

 

7. در مشاغل حقوقی از نظر مصاحبه گر اصل بر قبولی شماست . این توهم را که مصاحبه گر کسی است که آنجا نشسته تا همه را رد کند را دور بریزید مصاحبه گر آنجا نشسته که میزان دانسته های شما و آماده گی شما از نظر روحی و روانی و رفتاری را بسنجد پس آماده و آرام و با ثبات باشید حتی اگر نتوانستید برخی سوالات را پاسخگو باشید ثبات و آرامش خود را از دست ندهید چون رفتار و آمادگی روانی شما هم در حال سنجش است یادتان باشد کسی که خودش را ببازد همه چیز را باخته است .

 

8. اگر سوالی را هم کامل بلد نبودید سعی کنید هر آنچه را که می دانید حتی اگر کم باشد را به نحوی بیان کنید .

 

منابع مورد نیاز و نحوه آمادگی :

 

1) برای مصاحبه سردفتری شما باید بتوانید از عهده قرائت قرآن نه لزوما" با صوت و لحن بلکه قرائت ساده ولی صحیح و ترجیحا" ترتیل برآیید اگر توانستید حدود 10 الی15 آیه (ترجیحا" از سوره نساء چون اغلب آیات احکام ازدواج در این سوره است) و یا چند سوره کوتاه را حفظ کنیدو هنگامی که مصاحبه گر از شما خواست تا آیاتی را قرائت کنید کتاب قرآن در اختیارتان قرار می دهند اما شما پیشنهاد دهید که محفوظات خود را قرائت کنید اگر هم حفظ نکردید مشکلی نیست از روی قرآن قرائت کنید ولی بر صحت قرائت تاکید می کنم بنا براین آیاتی را قرائت کنید که بر قرائت آن تسلط دارید مفاهیم آیاتی که برای قرائت انتخاب می کنید راهم درک کنید چون اغلب مفاهیم از همان آیات پرسیده میشود.

 

2) بامفاهیم قرآنی درحد اطلاعات عمومی آشنایی داشته باشید بخصوص آیات مربوط به احکام ازداواج را با ترجمه و تفسیر استاد الهی قمشه ای بخوانید و بر مفاهیمش مسلط شوید .

 

3) کتاب احکام آموزشی منتخب رساله امام تالیف سیدهادی میر اشرفی را که آموزش احکام واجبات است را حتما" بطور کامل یاد بگیرید چون از واجبات سوال خواهد شد کافیست کتاب را یکبار بادقت کامل بخوانید.

 

4) برای اطلاعات عمومی که گاها" سوال میشود کتابچه مصاحبه حضوری تالیف محمد شمس را که حجم کم اما محتوای مفیدی دارد را یکبار به دقت بخوانید .

 

5) احکام نکاح و طلاق را از تحریر الوسیله امام به طور کامل و دقیق بخوانید از هیچ مسئله یا نکته ای چشم پوشی نکنید متن صیغه ها را در حد حفظ کردن بخوانید باید کاملا" سلیس و روان بتوانید صیغه ها را بیان کنید اگر توانستید حفظ کنید .

 

6) برای آگاهی از کلیه قوانین و مبانی حقوقی فقهی ازدواج در مصاحبه سردفتری ازدواج خواندن منابع زیر ضروریست:

 

1. متن قوانین از یکی از کتابهای جامع قوانین مربوط به خانواده وازدواج و طلاق (چنین کتابهایی به وفور در بازار موجود است)

 

2. بررسی فقهی حقوق خانواده دکتر سید مصطفی محقق داماد

 

3. مختصر حقوق خانواده دکتر صفایی

 

اینگونه چه از لحاظ فقهی و چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ روانی کاملا" برای مصاحبه آماده خواهید بود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...