رفتن به مطلب

تولید قلبهای مصنوعی با عملکرد بالا


ارسال های توصیه شده

محقق ایرانی بخش مهندسی زیست پزشکی در بیمارستان بریگهام و زنان موفق به تولید قطعات نوآورانه قلب شده که از فناوری نانو برای ارتقای رسانایی مواد در تحریک شکل‌گیری بافت قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید این قطعات فوق باریک قلب، علم پزشکی را یک گام به تولید بافتهای مصنوعی با عملکرد بالا که برای درمان قلب آسیب دیده یا سایر اندامها نزدیک تر می کند.

 

این قطعات بافت قلبی از یک بستر هیدروژل استفاده می کند که با نانوماده تقویت می شود و به آن نانو لوله های کربنی گفته می شود.

 

محققان برای تولید این قطعات قلبی از بافت ماهیچه قلبی نوزاد موش و نانولوله های کربن با هیدروژل استفاده کردند. این قطعات جدید همچنین نشان دهنده یکپارچگی مکانیکی عادی و کارکردهای پیشرفته الکتروفیزیولو‍‍ژیکی بود.

 

 

 

علاوه بر این محققان موفق شدند که این قطعات نوآورانه دارای تأثیر حفاظتی مثبتی درمقابل سموم شیمیایی هستند.

 

دکتر علی خادم حسینی استاد یار دانشکده پزشکی هاروارد، بخش علم سلامت و فناوری هاروارد- ام آی تی و موسسه مهندسی الهام گرفته از زیست شناسی ویس به همراه دکتر مهدی نیکخواه، مسعود خبیری، محمد عزیزی، سو ریون شین، سانگ می جونگ مومن زلابانی ، کیکیونگ کیم، پینار زولتون، سانگ بوک کیم ، جیک کونگ، کای تاک وان، توماس پالاسیوس ، محمت دوکمسی، جوحی بائه، شیاوو تانگ این تحقیقات را ارائه کرده است.

 

نتایج این تحقیقات روز 30 ژانویه در مجله ACS Nano منتشر شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...