YAGHOT SEFID 29302 ارسال شده در 21 اردیبهشت، 2013 [h=2] سیارک دی.ای. 14، 33 سال بعد باز هم از کنار زمین عبور میکند [/h] همشهری آنلاین: دانشمندان میگویند که سیارک "دی.ای. 14" در دهههای بعد باز هم ممکن است زمین را تهدید کند. این سیارک در سال 2046 بار دیگر به زمین نزدیک میشود ولی با آن برخورد نمیکند به گزارش ایرنا، این سیارک شب گذشته از نزدیکی زمین عبور کرد بدون آن که به زمین یا ماهوارهها برخورد کند. این سیارک شب گذشته به فاصله 127 هزار کیلومتری زمین رسید که از فاصله برخی از ماهوارهها در مدار زمین کمتر است. پل چوداس، از دانشمندان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) گفت: دانشمندان به دقت مدار این سیارک را در قرن بیست و یکم مطالعه کردهاند و براین باورند که این سیارک در سال 2046 بار دیگر به زمین نزدیک میشود ولی با آن برخورد نمیکند . به گفته وی همچنین مطالعات نشان میدهد که بار دیگر این سیارک در سال 2080 از کنار زمین عبور میکند ولی احتمال برخورد آن با زمین بسیار کم خواهد بود . سیارک دی.ای.14 به اندازه نصف زمین فوتبال است و به سیارکی شباهت دارد که در سال 1908 به سیبری اصابت کرد و 20 کیلومتر مربع از جنگلهای این منطقه را از بین برد. 3
Lean 56970 ارسال شده در 21 اردیبهشت، 2013 جالبه چرا این برخورد ها بیشتر در سیبری اتفاق میفته ؟ انگار عقشون میکشه به شهرا نخورن نه؟ واقعا چرا؟؟؟؟
ارسالهای توصیه شده