رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

امروزه خشكي چشم يكي از شايع‌ترين علت‌هاي مراجعه افراد به درمانگاه چشم پزشكي است. اغلب اين مراجعه‌كنندگان را افراد بالاي 55 سال، افرادي كه از لنزهاي تماسي استفاده مي‌كنند يا كساني كه به طور مداوم با كامپيوتر سروكار دارند و افرادي كه در آب و هواي خشك زندگي مي‌كنند، تشكيل مي‌دهند.

چشم بعضي افراد به ميزاني كه بتواند مرطوب و نرم و راحت باشد، اشك توليد نمي‌كند. اغلب اين افراد دچار احساس گزش، سوزش، خارش و خشكي در چشم و همچنين تحريك زياد چشم موقع سيگار كشيدن مي‌شوند.

به گفته متخصصان خشكي چشم استفاده از كنتاكت لنز را مشكل يا غيرممكن مي‌سازد. با كمال تعجب، زياد شدن اشك هم ممكن است يكي از عوارض چشم خشك باشد. چنانچه ترشح معمول چشم، پايين‌تر از حد طبيعي باشد، عكس‌العمل غدد اشكي در مقابل تحريكات مخاط چشم، توليد زياد اشك خواهد كرد. اگرچه اين چشم به طور عمده خشك است، ريزش زيادي اشك، ممكن است خشكي اي را كه باعث اين اشك ريزش شده مخفي نگه دارد.با بالا رفتن سن، توليد اشك كم مي‌شود. اگر چه چشم خشك در هر سني هم در زنان و هم در مردان ممكن است به وجود آيد، اما زنان بعد از يائسگي بيشتر دچار مي‌شوند. خشكي چشم ممكن است با تورم مفاصل و خشكي دهان همراه باشد كه در اين حالت سندرم «شوگرن» ناميده مي‌شود.

 

بعضي داروها هم توليد اشك را كم مي‌كنند و در نتيجه چشم خشك مي‌شود. كساني كه به دلايلي اين داروها را مصرف مي‌كنند، مجبور هستند خشكي چشم خود را تحمل كنند يا اين‌كه از اشك مصنوعي استفاده نمايند. در بروشور اين داروها معمولا اين موضوع قيد مي‌شود.معمولا چشم پزشك با معاينه معمولي قادر به تشخيص است. بعضي وقت‌ها آزمايش‌هايي لازم مي‌شود.

آزمايشي كه زياد مورد استفاده قرار مي‌گيرد، شيرمر است كه كاغذ ***** مخصوص نوار مانندي را زير پلك پاييني مي‌گذارند و سرعت و ميزان توليد اشك را در شرايط مختلف اندازه‌گيري مي‌كنند.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

نمیدونم رفتم دکتر بهم ویتامین ا داد دیگه اشک مصنوعی اینا نگفت :hanghead:

 

كساني كه به طور مداوم با كامپيوتر سروكار دارند و افرادي كه در آب و هواي خشك زندگي مي‌كنن

:hanghead:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...