رفتن به مطلب

کیلکا پفکی در سس سبزیجات


ارسال های توصیه شده

sardin-fried-2.jpg&h=292&w=470&z=2

ماهی جزو سالم‌ترین خوراکی‌های دنیاست، اما تو آشپزی ایرانی چندان تنوعی برای پخت‌ش وجود نداره. این خودش یه فرصته تا خلاقیت‌تون رو برای پختن این گوشت عالی امتحان کنید.

ماهی کیلکا ارزون‌ترین ماهی که تو بازار پیدا می‌کنید. الان هم فصل صیدش این ماهیه و حتما می‌تونید کلی ماهی تازه رو با قیمت مناسب تهیه کنید.

کیلکا نیازی به پاک کردن پولک نداره و کافیه با آب بشوریدش و یه ذره از پوست شکمش رو با کارد ببرید تا محتویات شکمش هم خالی بشه.

اول مقدار نسبتا زیادی روغن تو یه ظرف نچسب بریزید و بذارید داغ شه. اگه سرخ‌کن دارید، اینجا به کارتون میاد، چون نمی‌ذاره روغن این ور و اون ور بپاشه. ماهیا رو توش بریزید تا حسابی سرخ و برشته بشن.

حالا باید یه سس خوشمزه برای این غذا درست کنیم. یه پیاز متوسط رو رنده کنید و با حرارت ملایم سرخش کنید. کمی که طلایی شد، یه قاشق رب گوجه، نمک، فلفل سیاه، فلفل شیرین خرد شده، سیر تازه، کمی زعفرون، جعفری و یه لیوان آب بهش اضافه کنید و بذارید با حرارت ملایم غلیظ شه.

همه ماهیا رو تو یه ظرف بچینید و سس رو تو پیاله و بین ماهیا بذارید که بخش قرتی بازی داستان هم تکمیل شه. اگر مطمئن هستید که همه مزه سس رو دوست دارن، می‌تونید ماهیا رو تو ظرف بچینید و سسو روش خالی کنید.

فکر می‌کنم اگه یه متخصص تغذیه این دستور رو بخونه بگه که سرخ کردن ماهی تا حدی که برشته شه خواصش رو از بین می‌بره. اما وقتی کیلکا تا این حد سرخ می‌شه از سر تا دمش رو می‌شه خرت خرت جوید. اگه دنبال تغذیه سالم‌تر هستید می‌تونید ماهی رو روی توری یا کباب کنید و یا قبل از برشته شدن از تو روغن درآرید.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...