رفتن به مطلب

شبکه‌سازی اجتماعی برای کسب‌و‌کارهای کوچک


spow

ارسال های توصیه شده

مطرح‌کردن کسب‌وکار کوچک‌تان به صورت آنلاین در اینترنت به رشد شرکت‌تان یاری می‌رساند. امروزه اینترنت می‌تواند مشتریان‌تان را افزایش دهد و بخشی از آنها را به وب‌سایت شرکت منتقل می‌کند.

با گذشت زمان، شبکه‌سازی اجتماعی به رشد چشمگیری دست یافته است. وب‌سایت‌های مختلف موفق شده‌اند که میلیون‌ها مخاطب را در سرتاسر جهان به خود جذب کنند. تعداد کاربران اینترنت از سال 2000 به بعد به رشدی 481 درصدی دست یافته است و به عددی قریب به 2 میلیارد و 100 میلیون نفر نزدیک شده است.

 

 

انسان‌های مختلف در سرتاسر جهان بیش از همیشه با همدیگر مرتبط شده‌اند. کاربران اینترنتی با استفاده از شبکه‌سازی اجتماعی در وب‌سایت‌ها اطلاعات خود را با همدیگر مبادله می‌کنند و تخصص‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. چه جایی بهتر از اینترنت می‌تواند مکانی برای معرفی محصولات و خدمات شما باشد؟

کافی است به يك شبكه اجتماعي و امکاناتی که در اختیار شرکت‌تان قرار می‌دهد نگاهی بیاندازید. اشخاص مختلفی می‌توانند با صفحه شما در يك شبكه اجتماعي تماس بگیرند، خدمات و محصولات شما را ببینند، آنها را به اشتراک بگذارند و آن را به دوستان دیگرشان پیشنهاد بدهند. مخاطب‌های شما در اين شبكه می‌توانند به‌خوبی محصولات شرکت‌تان را تبلیغ کنند و همیار اینترنتی کسب و کارتان باشند.

یک شبکه اجتماعی می‌تواند مخاطب‌های بی‌شماری داشته باشد. ابتدا باید برای مخاطب‌ها و علاقه‌مندان خود دلایل معقول و مشخصی بیاورید. آنها باید دلیل دوست‌داشتن خدمات و محصولات شما را حس کنند. می‌توانید یک هدیه تعیین کنید. کاربر خوش‌اقبال شبكه اجتماعي شما می‌تواند به‌تصادف از بین اعضای صفحه شما انتخاب شود. کاربران دیگر نیز می‌توانند به این ترتیب به صفحه شما اضافه شوند، شما را به دیگران پیشنهاد دهند، شرکت‌تان را به عنوان دوست‌شان در اين شبكه معرفی کنند و فضایی رقابتی برای محصولات و خدمات شرکت شما به وجود بیاورند.

فرض می‌کنیم که شرکت شما «تجهیزات حمام» می‌فروشد. شما تعداد زیادی تجهیزات برای حمام‌های مدرن گردابی در انبار دارید و می‌خواهید تا جای ممکن این محصول را تبلیغ و ترویج کنید. نخستین کاری که باید بکنید تدارک‌دیدن یک وب‌سایت قابل اطمینان است. ابتدا باید یک اسم قابل توجه برای وب‌سایت انتخاب کنید. این سایت باید محتوای مشخصی داشته باشد و شامل امکانات مناسبی برای کاربر اینترنتی باشد. مثلا محصولات و خدمات شما باید به‌خوبی دسته‌بندی شده باشند و دسترسی به بخش‌های مختلف وب‌سایت و محتواهای آن به آسانی ممکن باشد. در نتیجه می‌توانید تجهیزات جدیدتان را برای حمام به راحتی معرفی کنید. در واقع باید صفحه‌های متناسب با این محصول را به آن اختصاص دهید. اکنون باید این تجهیزات را روی صفحه يك شبكه اجتماعي منتشر کنید. با این کار علاقه‌مندان شرکت‌تان می‌توانند به‌طور مستقیم از صفحه اين شبكه به صفحه سایت متصل شوند و به راحتی در جریان خدمات مربوط با این محصول قرار بگیرند.

اکنون می‌توانید اعضای اين شبكه را تشویق کنید تا محصول جدیدتان را تبلیغ کنند. این کار می‌تواند به فضای رقابتی محصول شرکت شما یاری برساند. شبكه‌هاي اجتماعي می‌تواند کاربران بی‌شماری را با محصول شما آشنا کند. در واقع، کاربران مختلف باید صفحه شما را ببینند. آنها باید از فضای رقابتی و اطمینان‌بخش شرکت‌تان خوش‌شان بیاید. در این صورت آنها به عضویت صفحه شما درمی‌آیند و حتی شما را به دیگر دوستان‌شان پیشنهاد می‌دهند.

به این ترتیب، اعضای صفحه شرکت شما رفته‌رفته افزایش می‌یابند. اگر افزایش چشمگیری در تعداد اعضای صفحه‌تان داشته باشید، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و درباره تجهیزات جدید شرکت‌تان خبررسانی و تبلیغ کنید. به این ترتیب، باید خبر تولید محصول‌تان را منتشر کنید؛ شما قبلا برای این محصول صفحه ویژه و مناسب در سایت‌تان ساخته‌اید. پس آدرس محصول جدیدتان می‌تواند اکنون در صفحه شبكه اجتماعي منتشر شود. این کار می‌تواند خبر تولید تجهیزات جدید برای حمام را در سرتاسر شبكه اجتماعي تکثیر کند. باید اذعان کرد که شبکه‌های اجتماعی راحت‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و اطمینان‌بخش‌ترین شیوه برای اطلاع‌رسانی و بازاریابی هستند.حواس‌تان باشد! شما باید با هر مخاطبی که در صفحه شما نظری می‌دهد گفت‌وگو کنید و تعامل داشته باشید. در واقع فضای صفحه‌تان باید به موقعیتی مناسب برای مشارکت علاقه‌مندان محصول‌تان بدل شود. در صفحه فیس‌بوک‌تان خیلی جدی نباشید و خود را مغرور نشان ندهید. در گفت‌وگوها و بحث‌ها مشارکت داشته باشید و شوخ‌طبعی به خرج دهید! ممکن است عده‌ای از محصول‌تان انتقاد کنند. اما شما باید صبور باشید و با روی باز با آنها به گفت‌وگو بنشینید. باید نظراتشان را گردآوری کنید و به آنها خوب فکر کنید. حتی می‌توانید پرسش‌نامه‌ای ایجاد کنید و انتقادات و پیشنهادات مخاطبان خود را به دقت بررسی کنید. صفحه شما باید رو به هر مخاطب و بازدیدکننده تازه‌ای باز باشد و از هر فضایی برای گفت‌وگو، انتقاد، مشارکت، پیشنهاد و رقابت استقبال کند. این تاکتیک‌های اینترنتی می‌توانند کاربران بسیار زیادی را به سوی محصولات و خدمات‌تان جذب کنند و فضاهای تازه‌ای برای تعامل با مشتری ایجاد نمایند. شبکه‌های اجتماعی زيادي وجود دارند. تنها باید دقت کنید که هر شبکه اجتماعی فضای خاص خودش را دارد.

منبع: سایت اقتصادی «نوبپرونر»

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...