رفتن به مطلب

پارك گوئل _آنتوني گائودي


ارسال های توصیه شده

628rtxpl1rnieke351wb.jpg

 

پارك گوئل، بنا به درخواست كُنت ايزبي گوئل به منظور ساخت يك پارك مجلل براي طبقه اشراف بارسلونا، توسط آنتوني گائودي طراحي شده است. كُنت در پي ساخت و توسعه خانه هايي مسكوني نيز بوده است تا از هواي پاك و چشم اندازهاي اين منطقه استفاده نمايد ؛ با اين حال، تنها دو خانه ي مبلمان شده به اتمام رسيد.

 

 

گائودي، خود در يكي از اين منازل كه توسط معمار فرانسيس برنگوئر در سال 1904 طراحي شده بود، سكونت داشته است. اين خانه، هم اكنون تبديل به موزه اي از كارهاي گائودي گشته است. پارك گوئل يكي از جاذبه هاي توريستي بارسلونا محسوب مي گردد و بوسيله تراس و ورودي شمايل گون خود، واقع در كنار دو ساختمان گائودي، به شهرت رسيده است.

 

 

اين پروژه، تشابهات زيادي با كليساي ناتمامِ كولونيا گوئل دارد كه در حومه شهر بارسلونا واقع شده است. گائودي در راه ها از سيستم هاي مشابه ساختاري و متريال هاي يكسان با سردابه اين كليسا استفاده كرده است. ستون هاي سنگي كِرو، از آجر و سنگ محلي ساخته شده اند تا احساس طبيعي اين منطقه را حفظ كنند.

 

 

مهم ترين نكته اين پروژه، ادغام معماري گوتيكِ پر زرق و برق و طبيعت است ؛ همچون ساختاري متشكل از درختان از زمين بيرون آمده با عناصر ساختي قابل شناسايي. همسازي همزمان معماري و احترام به طبيعت، يكي از زيباترين مشخصه هاي اين كار مي باشد ؛ همانگونه كه گائودي خودْ آن را تجربه ي ارتباط ميان طبيعت و معماري مي نامد.

 

 

بزرگترين جاذبه پارك گوئل، تراس بزرگ مشرف به بارسلونا مي باشد كه گويي نيمكت هايي منحني در اطراف آن در جريانند. در ايجاد اين فضا، از موزاييك، خورده هاي سراميك و نرده هاي فلزي استفاده شده است و راحتيِ اين نيمكت هاي سخت به يادماندني ست. در سرتاسر اين پروژه، از سفال هاي رنگارنگ همراه با موزاييك هاي جذاب و سطوح متحرك استفاده شده است. معماري برازنده ي اين پارك با طبيعت منطبق گشته است و به بسطي از اين چشم انداز بدل شده است.

 

منبع : اتووود

8k9t1s1z30qv6zlvak5g.jpg

 

bashg2glgl95bp6warf.jpg

 

kyph47av8szszvsi6hy1.jpg

 

uqt0kj2j6858ppeybfww.jpg

 

k8thc3nz5y3zejwwml.jpg

 

1wfxuad3nx02nqg4katm.jpg

 

0z0j2oaf9vugsiyrbzu3.jpg

 

phwqy52j2sgpqsb5kg8.jpg

 

j5n22cnpm6rq97xwd4b.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...