رفتن به مطلب

خروج صنعت فولاد خاورميانه از بحران


ارسال های توصیه شده

بررسي آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه در دو ماه نخست سال 2010 ميلادي همه فولادسازان بزرگ منطقه خاورميانه رشد توليد اين كالاي استراتژيك را تجربه كرده‌اند. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس آخرين آمار منتشر شده از سوي انجمن جهاني فولاد در دو ماهه نخست سال جاري ميلادي توليد فولاد خام در كشورهاي تركيه، ايران، مصر، عربستان سعودي و قطر با افزايش مواجه شده است. بر اين اساس توليد فولاد خام در تركيه در دو ماهه نخست امسال با رشد 1.8 درصدي به سه ميليون و 880 هزار تن رسيد، اين در حاليست كه توليد فولاد خام در ايران در همين مدت با افزايش 0.3 درصدي بالغ بر يك ميليون و 947 هزار تن شد.

 

همچنين در قاره آفريقا و در كشور مصر توليد فولاد خام در دو ماهه اول 2010 با افزايش 12.7 درصدي به رقم 956 هزار تن رسيد. همچنين توليد فولاد خام در مدت زمان يادشده در كشورهاي عربستان سعودي و قطر به ترتيب با رشدهاي 78.5 و 96 درصدي به 912 و 310 هزار تن رسيد. همچنين در فوريه 2010 نيز همه كشورهاي فوق رشد توليد فولاد خام را تجربه كردند. با نگاهي به اين آمار مي‌توان متوجه شد كه صنعت فولاد خاورميانه سال 2010 ميلادي را خوب شروع كرده و اگر همين روند كم و بيش در ادامه سال جاري نيز حفظ شود، مي‌توان با قطعيت نتيجه گرفت كه صنعت فولاد خام در منطقه خاورميانه از بحران خارج شده است. هم ‌اكنون تركيه بزرگترين فولادساز منطقه خاورميانه بوده و ايران و مصر نيز در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

overview_production.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...