رفتن به مطلب

خلبانان زن دنیا


Lean

ارسال های توصیه شده

ستوانِ خلبان " کارا سپیِرز هالتگیرین

 

نخستین و تنها زن خلبان جت جنگنده و رهگیر شکاری اف 14 تامکت در جهان در سن 27 سالگی بود که در سال 1994 هنگام فرود بر روی عرشه یو.اس.اس آبراهام لینکن ، دچار حادثه شده و جان سپرد.

 

این حادثه بر خلاف تصور اولیه انگیزه ای برای حضور زنان در نیروی هوایی ارتش کشورهای جهان به منظور اثبات توانایی های زنان در آسمان گشت و در حال حاضر در اکثر کشورهای عضو ناتو زنان خلبانی جنگنده های در حال خدمت در نیروی هوایی ارتش کشور متبوع خود ( خصوصاً اف 16 فایتیگ فالکون ) ها را تا جایگاه لیدری اسکادران و با متوسط سنی 29 سال بر عهده دارند !!

 

( Kara Spears Hultgreen (October 5, 1965–October 25, 1994)

 

 

 

.eu7rqc8lhauj9b5zgbvf.jpg

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

از چپ :

سرگرد خلبان:Andrea Misener

سروان خلبان : Jammie Jamieson

سرگرد خلبان : Carey Jones

سروان خلبان : Samantha Weeks

خلبان جنگندۀ : اف 15 عقاب بال سوم پایگاه Elmendorf نیروی هوایی در ایالت آلاسکا

 

 

 

kuhppszjam4zv5jqu2.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

در سال 1979 اولین گروهان دختران طعم شیرین تحقق رویای پیوستن به نیروی هوایی ارتش شاهنشانشاهی را ... برای چند ماه هم که شده تجربه کردند !!!

 

اولین دختر ایرانی شهلا دهــــــواری

 

گواهینامۀ خلبانی هواپیما جنگنده را از امارت متحده دریافت کرده و سمیرا نوروزی متولد سال ۱۳۶۴ تنها کمک خلبان زن ایران در شرکت حصوصی هواپیمای نفت با گواهینامه از فیلیپین ، است.

 

البته صرف نظر از " همسر کاپیتان نصرفر " مدیرکل شرکت هواپیمایی آسمان ، از شیرازی های سرشناس . کاپیتان نصرفر شخصاً به همراه همشرشان در طی هفته هدایت یکی از پروازهای هواپیمایی آسمان در کوریدور ( شیراز - تهران - شیراز ) رو بر عهده دازند.

 

کاپیتان اکرم منفرد آریا (زاده ۱۹۴۶ در تهران) نخستین زن خلبان تاریخ ایران و ساساندخت ساسانی در سن ۲۰ سالگی جوانترین زن خلبان جهان در نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی ایران ، پایگاه هوایی قلعه مرغی تهران که خلبانی نخستین جت های ترابری نیروی هوایی ارتش ایران ( لاکهید ) رو بر عهده داشته و با وقوع انقلاب به سوئد مهاجرت کردند.

.tw58pcopgg92u1q2l24.jpg

.

لینک به دیدگاه

سروانِ خلبان " کارا سپیِرز هالتگیرین نخستین و تنها زن خلبان بیست و هفت سالۀ جنگنده اف 14 تامکت ، روز 25 اکتبر سال 1994 هنگام فرود بر ناو آبراهام لینکن ، هنگام تلاش برای کنترل هواپیمایش به دلیل ایجکت دیرهنگام و انفجار موتور در دم جان سپرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

کاپیتان سروان خلبان کارِن وندِربروک دومین خلبان زن بلژیکی جنگنده اف 16 شاهین مبارز و جوان ترین خلبان زن ( جنگنده ) در جهان !!

وی در 22 سالگی در عملیات جنگی افغانستان حضور داشته است !!

 

jgxwg53rlk1pamzg8bp6.jpg

لینک به دیدگاه

دختر ايراني اولين فارغ التحصيل از مدرسه خلباني امارات

 

يك دختر جوان ايراني اولين زني ميباشد كه موفق به اخذ مدرك خلباني جنگنده خصوصي از مدرسه آموزش پرواز امارات در اين سال شد.شهلا دهواري ۲۳ ساله كه شش ماه پيش آموزش خلباني را آغاز كرد ماه گذشته از اين مدرسه فارغ التحصيل شد.

 

وي از كودكي علاقه خاصي به پرواز داشته است.او ميگويد از كودكي عاشق پرواز بودم و وقتي فهميدم در امارات چنين دانشگاهي وجود دارد تصميم گرفتم به محض پايان مقطع دبيرستان به اين دانشگاه ملحق بشم.و اكنون از اينكه اولين زني هستم كه اين مدرك رو دريافت ميكنم بسيار خوشحال هستم.و در حال حاضر مشغول تحصيل و كار هستم تا بتوانم مدرك خلباني تجاري را نيز دريافت كنم.

 

او شرح داد قبل از اينكه بتواند درسهاي خلباني تجاري (حمل و نقل و مسافري)را شروع كند ۵۰ ساعت تجربه پرواز با مدرك خلباني خصوصي داشته است.

 

در اين ميان خانم دهواري ميخواهد از تسهيلات و امكانات آموزشگاه استفاده كند و هواپيمايي اجاره كند و به همراه دوستان و بستگان به ايالت هاي ديگر امارات سفرهاي تمريني انجام دهد.

 

وي گفت ما ميتوانيم هواپيمايي اجاره كنيم و به ايالت هاي ديگر امارات مثل ابوظبي و العين پرواز كنيم ولي حق نداريم از خاك امارات خارج بشيم چون هواپيما اجاره اي هستش و اگر هواپيما متعلق به خودم بود ميتوانستم از خاك امارات هم خارج شوم.

 

خانم دهواري به زبان هاي فارسي عربي و انگليسي تسلط كامل دارد و كمي هم اردو ميداند.و اولين شخص است كه در فاميل و خانواده اش خلبان شده است.

 

كاپيتان مجتمع خلباني خانم دهواري را به عنوان يكي از بهترين و فعال ترين دانشجو ها عنوان كرده است و گفت كه وي تنها دختر در دانشگاه بود ولي حالا دختران ديگري هم وجود دارند.

 

ترجمه مقاله نشریه گلف نيوز

 

 

شایان ذکر است که دوره های خلبانی مبتدی و پیشرفته شامل 6 ماهه تا 18 ماهه است و اخذ مدرک خلبانی از این مراکز به معنی توان و اجازه حضور در هیچ یک از پروازهای تجاری شرکت های رسمی و دولتی یا نیروهای هوایی نیست !!

 

در داخل کشور نیز آموزشگاه های خلبانی خصوصی جهت آموزش و ارائه مدرک خلبانی جت های تجاری و تفریحی و گلایدر و پاراگلایدر وجود دارند که البته آموزشگاه های آموزش خلبانی جت های جنگنده و مجوز پرواز با هواپیماهای خصوصی چهت عوام وجود ندارد.

 

تنها راه پیوستن به خلبانان نیروی هوایی ارتش ایران ، پذیرفته شدن در دانشگاه هوایی [ شهید ] ستاری از طریق کنکور سراسری متمرکز و نیمه متمرکز سازمان سنجش و آموزش کشور است.

 

.f5sj0cbjwhp8bwcouhp.jpg

لینک به دیدگاه

کاپیتان ستوان خلبان " ژولیت فلمینگ، " 31 ساله خلبان جنگنده تورنادو نبروی هوایی بریتانیا ! استاد حمله به اهداف زمینی و پدافند نیروهای متخاصم در افغانستان در ارتفاع بسیار پایین در وضعیت " Low level fight " بارها و بارها این اهداف را منهدم و لقب " جــــارو " را به خود اختصاص داده است !!!

 

 

1axdievfkwmox2b771hq.jpg

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

کلیپ ویدئویی از یک خانم خلبان ناز و خوشگل جنگنده اف-15ای نیروی هوایی آمریکا که تو نوع خودش رکورد بازدیدو تو آپارات شکونده!:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...