رفتن به مطلب

مخازن کامپوزیتی CNG


ارسال های توصیه شده

مخازن cng به چهار نوع تقسیم می شوند که شامل مخازن نوع اول (مخازن تمام فلزی)، مخازن نوع دوم (مخازنی با آستری فلزی تقویت شده با پوشش الیاف کامپوزیتی پیوسته پیچیده شده روی قسمت استوانه ای)، مخازن نوع سوم (مخازنی با آستری فلزی تقویت شده با الیاف کامپوزیتی پیوسته پیچیده شده کامل روی قسمت استوانه ای و قسمت های انتهایی) و مخازن نوع چهارم (مخازن تمام کامپوزیتی) می باشند. مخازن تمام کامپوزیتی دارای آستری از جنس پلیمر بدون درز بوده که تمام سطح بیرونی این لایه داخلی توسط الیاف شیشه، کربن و آرامید یا مخلوطی از آنها که آغشته به رزین است، پیچیده شده و این ساختار تمام کامپوزیت از سبک ترین انواع مخازن cng می باشد. این مخازن با الیاف در جهات شعاعی و محوری تقویت شده و قابلیت تولید در ابعاد بزرگ تر و یا قطر بیشتر را دارند. روش های تولید آستری پلاستیکی به چهار روش تقسیم می شوند که شامل روش های قالب گیری چرخشی، قالب گیری تزریقی، قالب گیری اکستروژنی و قالب گیری دمشی (که خود به دو روش دمشی اکستروژنی و دمشی تزریقی تقسیم می شود)، می باشند. در مخازنی که با الیاف پیچیده شده اند، الیاف پیچی به دو روش پیچش تر و پیچش الیاف از پیش آغشته به رزین تقسیم می شوند. الگوهای الیاف پیچی نیز شامل الیاف پیچی محیطی، الیاف پیچی مارپیچی و الیاف پیچی قطبی می باشد. از مزیت های مخازن کامپوزیتی، می توان به احتمال ترکیدگی کم آنها در حوادث، سبکی و استحکام بالاترشان نسبت به مخازن فلزی و عمری بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ چرخه سوخت گیری نام برد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...