Mr.101 27036 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۱ مخازن cng به چهار نوع تقسیم می شوند که شامل مخازن نوع اول (مخازن تمام فلزی)، مخازن نوع دوم (مخازنی با آستری فلزی تقویت شده با پوشش الیاف کامپوزیتی پیوسته پیچیده شده روی قسمت استوانه ای)، مخازن نوع سوم (مخازنی با آستری فلزی تقویت شده با الیاف کامپوزیتی پیوسته پیچیده شده کامل روی قسمت استوانه ای و قسمت های انتهایی) و مخازن نوع چهارم (مخازن تمام کامپوزیتی) می باشند. مخازن تمام کامپوزیتی دارای آستری از جنس پلیمر بدون درز بوده که تمام سطح بیرونی این لایه داخلی توسط الیاف شیشه، کربن و آرامید یا مخلوطی از آنها که آغشته به رزین است، پیچیده شده و این ساختار تمام کامپوزیت از سبک ترین انواع مخازن cng می باشد. این مخازن با الیاف در جهات شعاعی و محوری تقویت شده و قابلیت تولید در ابعاد بزرگ تر و یا قطر بیشتر را دارند. روش های تولید آستری پلاستیکی به چهار روش تقسیم می شوند که شامل روش های قالب گیری چرخشی، قالب گیری تزریقی، قالب گیری اکستروژنی و قالب گیری دمشی (که خود به دو روش دمشی اکستروژنی و دمشی تزریقی تقسیم می شود)، می باشند. در مخازنی که با الیاف پیچیده شده اند، الیاف پیچی به دو روش پیچش تر و پیچش الیاف از پیش آغشته به رزین تقسیم می شوند. الگوهای الیاف پیچی نیز شامل الیاف پیچی محیطی، الیاف پیچی مارپیچی و الیاف پیچی قطبی می باشد. از مزیت های مخازن کامپوزیتی، می توان به احتمال ترکیدگی کم آنها در حوادث، سبکی و استحکام بالاترشان نسبت به مخازن فلزی و عمری بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ چرخه سوخت گیری نام برد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده