رفتن به مطلب

پرندگان هم با گذشت زمان مو سفید می‌کنند!


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران انگلیسی در یک مطالعه گسترده ملی دریافتند که پرندگان باغی نیز مانند انسان، با گذشت زمان دستخوش سفیدی پرها می‌شوند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرقه، زاغی و گنجشک خانگی از جمله متداول‌ترین پرندگان باغی محسوب می‌شوند که با گذشت زمان و رسیدن به دوران پیری، رنگ پرهای آنها تغییر می‌کند.

 

این مطالعه ملی با مشارکت دو هزار نفر از ساکنین مناطق مختلف انگلیس در مدت یکسال انجام شد و تغییرات ظاهری در کنار رفتارهای پرندگان در این مدت مورد ارزیابی قرار گرفت.«تیم هریسون» از محققان مؤسسه پرنده‌شناسی انگلیس تأکید می‌کند: تغییر رنگ پرهای گونه‌های مختلف پرندگان باغی بسیار بیشتر از تصورات قبلی است و بیشترین میزان سفیدی پر به طوقی اختصاص دارد.

 

برخی پرندگان بدلیل اختلال ژنتیکی از جمله لیوسیسم (Leucism) و کم بودن رنگدانه های پوست دچار سفیدی می شوند، اما در سایر گونه های پرندگان درست مشابه انسان با افزایش سن، سفید شدن پرها نیز شروع می شود.به گفته «هریسون»، پرهای سفید نشانه ای از تجربه پرنده محسوب می شود و نتایج بدست آمده نشان می دهد که پرندگان ماده جفت هایی با پرهای سفید را بیشتر انتخاب می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...