رفتن به مطلب

بزرگترین سازه ماکارونی جهان در دانشگاه آزاد قزوین


ارسال های توصیه شده

زرگ ترین سازه ماکارونی جهان توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شد.

Bozorg_Tarin_Saze_Makaroni_Jahan_Dar_Daneshgahe_Azade_Ghazvin.jpg

مصطفی نصیری اوانکی، دانشجوی رشته معماری مقطع کارشناسی و سرپرست گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص چگونگی ساخت این سازه اظهارداشت: طراحی این سازه از تیر ماه تا اواخر شهریور سال 90 به طول انجامید و ارائه طرح از مهر تا آبان و ساختن این پروژه از دوم آبان تا 11 اسفند سال 90 به طول انجامید.

 

وی افزود: این سازه با 24 متر طول، پنج تر ارتفاع و عرض سه تا 5.5 متر ساخته شده است.

سرپرست گروه بزرگ ترین سازه مارکارونی جهان گفت: برای ساخت این پروژه بیش از 33 هزار متر ماکارونی (33 کیلومتر) به کار رفته که این میزان 18 کیلومتر بیشتر از رکورد جهانی گینس است.

وی بیان کرد: هم چنین برای اتصال این سازه ماکارونی از 758 عدد چسب استفاده شده و وزن کل این سازه 103 کیلوگرم و 75 کیلو بار سقف را تحمل کرده است.

این مسئول در خصوص چگونگی ثبت جهانی این سازه در کتاب رکوردهای گینس یادآورشد: خوشبختانه وقتی در سازه های این چنین در جهان شروع به تحقیق کردیم متوجه شدیم چنین سازه ای تاکنون در دنیا ساخته نشده است به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ظریف ترین عنصر مثل ماکارونی، سخت ترین و استوارترین سازه را بسازیم.

نصیری یادآورشد: بعد از ساخت این سازه در مکاتبه با سازمان جهانی گینس ثبت این سازه را به عنوان بزرگ ترین سازه ماکارونی درخواست کردیم که مسئولان این سازمان اعلام کردند که هیچ سرفصل و موضوعی در خصوص بزرگ ترین سازه ماکارونی در این کتاب وجود ندارد و گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اولین گروهی بودند که مسئولان سازمان جهانی گینس را متقاعد کردند تا سرفصلی برای این موضوع تعریف کنند.

 

نصیری اوانکی ادامه داد: در مکاتبات بعدی قرار شد تا سازمان جهانی گینس کارشناسان خود را برای بازدید و تائید این سازه به ایران بفرستند اما با هماهنگی صورت گرفته از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و سازمان جهانی رکوردهای دنیا (گینس) قرار شد تا اعضاء گروه به عنوان نماینده سازمان گینس با ارسال تمام اسناد و مدارک موجود از جمله عکس، فیلم و تاییدیه نامه های سازمان های مورد نظر گینس همچون تاییدیه نامه های استادانی که در این رشته صاحب نظرند، روند ثبت جهانی این سازه در کتاب گینس طی کنند.

سرپرست گروه بزرگ ترین سازه مارکارونی جهان افزود: مسئولان سازمان جهانی گینس در مکاتبه با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از این دانشگاه به دلیل این که سرفصل جدیدی را به کتاب گینس اضافه کردند تقدیر و تشکر ویژه ای کردند تا ماه سپتامبر مراحل ثبت جهانی سازه در کتاب رکوردهای گینس به پایان می رسد و گواهی نامه این رکورد به مسئولان ایرانی اعلام وارسال خواهد شد.

نصیری اوانکی به کاربردهای چنین سازه ها در پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: با طراحی و سـاخت این سازه ها می توانیم پیش زمینه ای از سازه های فلز آلومینیوم را در پروژه های عمرانی بسازیم.

وی گفت: اگر اندازه این سازه را با فلز آلومینیوم در اندازه واقعی 20 برابر کنیم از نظر وزن بسیار سبک و بسیارمقاوم و قابل انعطاف خواهد شد و می توان از این فلز که از نظر ساختار شباهت بسیاری به ماکارونی دارد، استفاده کرد.

نصیری در پایان از حمایت های ویژه دکتر موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای ساخت این سازه تقدیر و تشکر کرد و گفت: این حمایتها انگیزه دانشجویان برای انجام کارهای دبزرگ و مبتکرانه را دو چندان کرده است زیرا در برنامه ها و بازدید های مسئولان عالی رتبه کشور از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید از سازه ها را نیز در دستور کار قرار می دادند که این بازدیدها برای اعضاء تیم باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه می شد.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...