رفتن به مطلب

ماری تجیبائو jean-marie tjibaou


ارسال های توصیه شده

جزیره کالودنیای جدید در کشور فرانسه و شمال اقیانوس آرام قرار دارد. مناظر جلگه­ای و جنگلی این جزیره بسیار بکر و دست نخورده می­باشد، عمده دلیل آن احترامی است که مردم بومی(کاناک­ها kanak) برای طبیعت قائلند؛ این افراد برای زندگی کپرهایی داشتند که از چوب و مصالح طبیعی ساخته­شده و پس از مرگ صاحبانشان به چرخه طبیعی بازمی­گشت. طراحی این مرکز فرهنگی باید به مردم جزیره به خصوص کاناک ها کمک کند تا با فرهنگ بومی خود با آینده مواجه شوند؛ و این یکی از عوامل اثرگذار در طراحی مرکز فرهنگی ماری تیبائو بوده­است.

سایت انتخابی بنا در شبه جزیره تینا و در جنوب­شرق کالادونیای جدید انتخاب شده. عنصر اصلی این روستا فضای باز و مشترک بین کلبه­هاست؛ دیواری گیاهی (نوعی خاص از گیاهان بومی) برای مشخص نمودن حدود ملک می­باشد( شکل-20 )؛ کلبه رئیس ده در بالای روستا واقع شده و کلبه رئیس­های کوچکتر در کنار کلبه رئیس بزرگ قرار دارد. طرح پیانو در کل ده واحد یک شکل با سه اندازه متفاوت است که در مکانی بین دریا و مرداب دارای پس زمینه جنگلی و کوهستانی می­باشد.

پیانو به جای مقابله با باد و خورشید از آنها به طور بهینه استفاده کرده­است. یکی از جلوه­های اصلی این مجموعه، قدرت اجرایی بالای به کار رفته در ساخت آن است که ریشه در تمدن و فرهنگ منطقه دارد.جزیره کالودنیای جدید در کشور فرانسه و شمال اقیانوس آرام قرار دارد. مناظر جلگه­ای و جنگلی این جزیره بسیار بکر و دست نخورده می­باشد، عمده دلیل آن احترامی است که مردم بومی(کاناک­ها kanak) برای طبیعت قائلند؛ این افراد برای زندگی کپرهایی داشتند که از چوب و مصالح طبیعی ساخته­شده و پس از مرگ صاحبانشان به چرخه طبیعی بازمی­گشت. طراحی این مرکز فرهنگی باید به مردم جزیره به خصوص کاناک ها کمک کند تا با فرهنگ بومی خود با آینده مواجه شوند؛ و این یکی از عوامل اثرگذار در طراحی مرکز فرهنگی ماری تیبائو بوده­است.

سایت انتخابی بنا در شبه جزیره تینا و در جنوب­شرق کالادونیای جدید انتخاب شده. عنصر اصلی این روستا فضای باز و مشترک بین کلبه­هاست؛ دیواری گیاهی (نوعی خاص از گیاهان بومی) برای مشخص نمودن حدود ملک می­باشد؛ کلبه رئیس ده در بالای روستا واقع شده و کلبه رئیس­های کوچکتر در کنار کلبه رئیس بزرگ قرار دارد. طرح پیانو در کل ده واحد یک شکل با سه اندازه متفاوت است که در مکانی بین دریا و مرداب دارای پس زمینه جنگلی و کوهستانی می­باشد.

پیانو به جای مقابله با باد و خورشید از آنها به طور بهینه استفاده کرده­است. یکی از جلوه­های اصلی این مجموعه، قدرت اجرایی بالای به کار رفته در ساخت آن است که ریشه در تمدن و فرهنگ منطقه دارد.

 

 

 

5zp85qq.jpg

 

 

62nbq5l.jpg26590700732029341377.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...