رفتن به مطلب

مبدل usb به سریال با قابلیت اتصال به میکرو کنترلر


ارسال های توصیه شده

USB_cable.jpg

هر كامپیوتری كه شما امروزه برای خانه یا محل كار خود می خرید دارای یك یا چند رابط USB می باشد كه در پشت آن است. این رابط های USB این اجازه را به شما می دهند كه هر گونه وسیله ای اعم از Mouse یا printer را به راحتی و آسانی به كامپیوتر خود وصل كنید. امروزه تقریبا تمام سخت افزارهایی كه ساخته می شوند USB را دارا می باشند.

امروز برای شما یک مقاله نسبتا کامل در مورد پورت USB آماده کرده ایم که موضوعاتی از قبیل تاریخچه USB ، مزایا ، محدودیت های USB ، ساختار و روش انتقال اطلاعات ، معرفی تراشه FT232BM که مبدل USB به سریال می باشد به همراه دیتاشیت آن و ... به صورت کاملا ساده و خلاصه آورده شده است.

دانلود مقاله آموزشی

جهت دانلود فایل نقشه شماتیک ، مدارچاپی ، فایل داریور و دیتا شیت آی سی ft232 بر روی عکس زیر کلیک نمائید.

DL.gif

لینک به دیدگاه

1318570188_v-usb.jpg

 

پورت USB یکی ار پر سرعت ترین پورت های کامپیوتری است . متاسفانه به خاطر سختی کار با USB ، سازندگان معمولا برای ساخت پروژه های خود از مبدل های USB به سریال(FT232) استفاده می کنند . در واقع پروتکل USB را به RS233 تبدیل کرده سپس با آی سی MAX232 آنرا به سریال با منطق میکرو در می آورند . که این پروسه سرعت انتقال داده را کاهش می دهد و از طرفی هزینه ساخت را بالا می برد .

ما در این مطلب قصد داریم آموزش اتصال هر نوع میکرو کنترلر AVR را به پورت USB با حداکثر سرعت انتقال داده نشان دهیم . همچنین یک پروژه بسیار جالب را در این مطلب خواهید یافت . پروژه مثال به این صورت است که یک تاچ پد به میکرو متصل می گردد و با حرکت قلم بر روی صفحه لمسی می توانید اشاره گر موس را حرکت دهید . با این کار می توانید در محیطی مثل نرم افزار Paint نقاشی بکشید .

کتابخانه استفاده شده در این پروژه به V-USB یا یو اس بی مجازی معروف است . که پروتکل یو اس بی را برای میکرو قابل فهم می کند . البته جا دارد یکسری از میکرو های شرکت Atmel را نیز معرفی کنیم که در خود رابط USB دارند . از مدل های معروف آن می توان AT90USB1287 را نام برد . اگر در کدوِیژن این میکرو را انتخاب کنید خواهید دید که یک تب به تنظیمات کدویزارد اضافه می گردد با نام Usb Controller . که در آن تمامی اینتراپت های مورد نیاز قابل تنظیم هستند . اما قصد ما از این مطلب راه اندازی USB برای تمامی میکرو هاست . درواقع پورت USB را بصورت مجازی در میکروی خود می گنجانیم .

سخت افزار مورد نیاز برای پورت USB بسیار ساده است .

 

1318568959_circuit-zoomed.gif

 

- همانطور که می بینید فقط چند دیود و مقاومت برای راه اندازی نیاز دارید . - پروژه تحت کامپایلر WinAvr می باشد .

 

- توضیحات کامل پروژه و پروتکل USB و راه اندازی تاچ اسکرین در یک پی دی اف 97 صفحه ای بصورت کامل نوشته شده توسط آقای حسینی قرار گرفته است .

- آخرین نسخه از کتابخانه V-USB در پوشه vusb-20100715 قرار دارد .

در صورتیکه این مطلب باعث جلب توجه کاربران شود به زودی روش راه اندازی میکروهای At90 را نیز در تکنوالکترو قرار می دهیم (با کامپایلر کدویژن)

 

 

---------------------------------------------------

حجم فایل: 1.5MB

---------------------------------------------------

---------------------------------------------------

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود فایل

---------------------------------------------------

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...