رفتن به مطلب

بي اشتهايي ناشي از ديابت در سگ ها


sokut.n

ارسال های توصیه شده

بي اشتهايي ناشي از ديابت:

 

 

بی اشتهایی در سگهای دیابتی امر بسیار مهمی‌است ، زیرا به سگهای مبتلا به دیابت انسولین تزریق میشود و تزریق انسولین به سگی که غذایی نخورده است دارای خطرات بسیاری است .

تزریق انسولین و سگهای دیابتی

همانطور که قبلا گفته شد به سگهای دیابتی انسولین تزریق میشود و تزریق انسولین در کنار فعالیت‌های لازم و رژیم غذایی مناسب نقش بسیار مهمی‌در درمان دیابت دارد . ولی وقتی که سگی دیابتی غذایی نخورده است تزریق انسولین بسیار خطرناک است ، انسولین هورمونی است میزان گلوکز در خون را تنظیم میکند و تزریق انسولین به سگی با معده خالی موجب Hypoglycemia یا افت شدید قند خون خواهد شد .

خطر Hypoglycemia از تزریق نکردن یک دوره انسولین بسیار خطرناک تر است و این حالت به راحتی میتواند موجب مرگ سگ شود . بنابراین به صاحبان سگهای دیابتی توصیه میشود که اگر سگشان غذای خود را نخورده است انسولین را به او تزریق نکنند .

چه کنیم که سگ دیابتی ما غذایش را بخورد ؟

اگر سگ شما غذایش را نمی‌خورد یا به آن بی توجهی میکند بهتر است غذای خشک او را با مقداری غذای مرطوب کنسروی مخلوط کنید . غذا را به درستی هم بزنید تا هر تکه غذای خشک به غذای مرطوب آغشته شود و در صورتی که سگ غذا را خورد می‌توانید به او انسولین تزریق کنید .

اگر که سگ غذا را نخورد تزریق را انجام ندهید ، قند خون سگتان تا دوره تزریق بعدی کمی‌بالا خواهد بود ولی خطر جدی وجود ندارد .

اگر سگتان به صورت مداوم از خوردن غذا اجتناب میکند با دامپزشکتان تماس بگیرید زیرا مصرف غذا برای سگهای دیابتی اهمیت بسیار زیادی دارد . در صورت نخوردن غذا به صورت مداوم امکان بیمار بودن سگتان نیز وجود دارد .

Hypoglycemia در سگها

Hypoglycemia در سگها حالتی است که هنگامی‌رخ میدهد که میزان گلوکز خون در هر یک دهم لیتر کمتر از ۷۰ میلیگرم است . نشانه‌های این حالت بستگی به میزان کمبود گلوکز و سرعت افت آن دارد . نشانه‌های معمول Hypoglycemia اینها هستند :

کمبود انرژی

خستگی و بیحالی

بی اشتهایی

لرزش بدن

انقباض عضلانی

ضعف شدید

حملات عصبی

انقباض مردمک چشم

رفتار عجیب

کوری

کما

همانطور که قبلا گفته شد ، Hypoglycemia حالتی است که بر اثر تزریق انسولین به سگهایی که چیزی نخورده اند به وجود می‌آید . Hypoglycemia بسیار خطرناک است و میتوانند موجب مرگ یا فرو رفتن حیوان به کما شود .

اگر نشانه‌های Hypoglycemia را در سگ خود مشاهده میکنید سریعا با دامپزشکتان تماس بگیرید .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...