رفتن به مطلب

اثرات کشاورزی ارگانیک بر محیط زیست


spow

ارسال های توصیه شده

اثرات کشاورزی ارگانیک بر محیط زیست

 

چکیده :

 

کشاورزی ارگانیک بعنوان راهی برای نجات کره زمین معرفی شده است. مسئله بسیار ساده است؛ با زراعت ارگانیک و عدم استفاده از کود شیمیایی، به چرخه های زیستی احترام می گذارید و بنابراین تعادل زیست محیطی را بهم نمی زنید بلکه به متعادل شدن آن کمک می کنید. همچنین محصول بیشتر و با کیفیت بالاتری تولید می کنید. محصولاتی که مغذی تر هستند و هیچ سم و آفتکشی در خودشان ندارند و طعم و شکلی واقعی دارند.

تحقیقات نشان داده که کشاورزی ارگانیک مقدار قابل توجهی از دی اکسید کربن جو زمین را جذب می کند و این باعث کاهش گازهای گلخانه ای و کاهش گرمایش جهانی می شود. بسیاری از فعاليتهای انجام شده در کشاورزی ارگانيک مانند حداقل شخم، استفاده از گياهان تثبيت کننده نيتروژن، باز گرداندن ضايعات کشاورزی به خاک و استفاده از پوشش گیاهی موجب افزايش بازگشت کربن به خاک گشته و حفظ و ذخيره سازی کربن را باعث می گردد.

اگر در 1.4 میلیارد هکتار از زمینهای قابل کشت سیاره، زراعت ارگانیک شود، تقریباً %40 آلودگی های دی اکسید کربن را می توان جذب کرد.

همچنین یک تحقیق در آلمان آشکار کرد که رژیم غذایی کاملاً گیاهی ارگانیک می تواند مقدار آلاینده های گازهای گلخانه ای را تا 94% کاهش دهد.

بدین صورت کشاورزی ارگانیک می تواند برای بسیاری از مشکلات اقلیمی و تغییرات آب و هوایی راه حل مناسبی باشد.

 

مقدمه :

 

كشاورزی ارگانيک با نام‌های مختلفی چون Farming Ecological-Biologic (كشاورزی زيست محيطی)، Farming low internal input (كشاورزی كم بهره از نهاده‌های خارجی)، Regenerative Farming (كشاورزی آيش) و Alternative agriculture (كشاورزی جايگزين) مطرح شده است. و همین اسامی می تواند اهداف و جنبه های مختلف کشاورزی ارگانیک را روشن سازد.

كشاورزی ارگانيك به‌عنوان كشاورزی بدون كاربرد مواد شيميايی معرفي شده است. با اینجال چنین نیست که كشاورزي ارگانيك تنها به جايگزين کردن نهاده‌هاي آلی به جای كودهای شيميايی بسنده کند. چون با وجودیکه در مناطق خشك و نيمه‌خشك، به‌كارگيری تركيبات آلی باعث بهبود خواص فيزيكي، شيميايی خاك و در نتیجه حاصلخيزی آن می‌شود، اما کاربرد بیش از حد و خارج از زمان موادآلی نیز می تواند اشكالاتی درچرخه‌های زيستي پديد ‌آورد. در حقیقت، كشاورزي ارگانيك، كشاورزي امروز را به‌طوركامل رد نمی‌كند، و مواردی مانند تناوب كشت، كشت مخلوط، روش‌هاي مكانيكي كنترل علف‌های هرز، تنوع زيستی و... از موضوعات مورد بحث اين نوع كشاورزی هستند.

 

متن کامل تحقیق اثرات کشاورزی ارگانیک بر محیط زیست را از فایل پیوست دریافت نمایید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...