رفتن به مطلب

مميزی بازاريابی


ارسال های توصیه شده

مميزی بازاريابی

 

مميزي‌ بازاريابي‌ در حقيقت، ارزيابي‌ جامع‌ تمامي‌ عمليات‌ بازاريابي‌ يك‌ سازمان‌ است.

 

از آنجا كه‌ طرحهاي‌ بازاريابي‌ به‌سرعت‌ منسوخ‌ مي‌شوند، هر شركتي‌ بايد به‌طور متناوب‌ موقعيت‌ خود را در بازار ارزيابي‌ كند.

 

مميزي‌ بازاريابي‌ تمامي‌ حوزه‌هاي‌ بازاريابي‌ يك‌ كسب‌ و كار را در بر مي‌گيرد و منحصر به‌ چند نقطه‌اي‌ نمي‌شود كه‌ دچار مشكل‌ شده‌اند.

 

در مميزي‌ بازاريابي، محيط‌ ، استراتژي‌ها، سازماندهي‌ و آميزه‌ بازاريابي‌ و بهره‌وري‌ و سود عمليات‌ بازاريابي‌ ارزيابي‌ مي‌شوند.

 

تمركز مميزي‌ بازاريابي‌ روي‌ اندازه‌گيري‌ عملكرد گذشته‌ نيست‌ بلكه‌ توجه‌ آن‌ به‌ آينده‌ و توان‌ شركت‌ در استفاده‌ از فرصتهاي‌ بازار است.

 

مميز بايد براي‌ اصلاح‌ امور نظر واسطه‌هاي‌ فروش‌ و مشتريان‌ را در مورد عمليات‌ بازاريابي‌ شركت‌ جويا شود.

 

چكيده‌

 

‌مميزي‌ بازاريابي، ارزيابي‌ جامع‌ تمامي‌ عمليات‌ بازاريابي‌ يك‌ سازمان‌ است. اين‌ كار مستلزم‌ ارزيابي‌ سيستماتيك‌ طرحها، اهداف، استراتژي‌ها، برنامه‌ها، فعاليتها، ساختار سازماني‌ و كاركنان‌ بازاريابي‌ است. اين‌ تكنيك، به‌عنوان‌ ابزاري‌ براي‌ كنترل‌ استراتژيك‌ مديريت‌ و برنامه‌ريزي‌ بازاريابي، سابقه‌ كاربرد طولاني‌ و درخشاني‌ دارد. گرچه‌ به‌صورت‌ نظري، مميزي‌ بازاريابي‌ بايد نقطه‌ آغازين‌ بسياري‌ از فعاليتهاي‌ مديريتي‌ در بازاريابي‌ محسوب‌ شود، ولي‌ در عمل، ابهاماتي‌ در نحوه‌ انجام‌ اين‌ كار وجود دارد كه‌ بايد برآنها تمركز شود. همچنين‌ متدولوژي‌ مميزي‌ بازاريابي‌ و جايگاه‌ آن‌ در فرآيند بازاريابي‌ با ابهاماتي‌ روبروست.

 

‌در اين‌ بررسي‌ ما رهيافتي‌ براي‌ فرآيند مميزي‌ بازاريابي‌ ارايه‌ مي‌كنيم‌ كه‌ مبتني‌ بر نگرش‌ استراتژيك‌ است‌ و در مورد جايگاه‌ مميزي‌ بازاريابي‌ در فرآيند مديريت‌ بازاريابي‌ بحث‌ خواهيم‌ كرد.

 

مقدمه‌

 

‌در آستانه‌ هزاره‌ سوم‌ هستيم؛ هزاره‌اي‌ كه‌ شروع‌ آن‌ با هراس‌ از يك‌ مسئله‌ به‌ظاهر آسان‌ شروع‌ شد: مشكل‌ سال‌ دوهزارyak) )؛ يك‌ اشتباه‌ تكنيكي‌ كوچك‌ در طراحي‌ ريزپردازنده‌هايي‌ كه‌ طراحان‌ آن‌ گويا گمان‌ نمي‌كردند محصولاتشان‌ به‌ هزاره‌ بعدي‌ راه‌ يابند. گرچه‌ بيش‌ از دوسال‌ است‌ كه‌ از فراز اين‌ مسئله‌ گذشته‌ايم، اما آيا مشكلاتي‌ نظير اين‌ ديگر اتفاق‌ نخواهد افتاد؟

 

‌آيا ممكن‌ است‌ مشكلات‌ موجود در عمليات‌ و فرآيندها، در سيستم‌هايي‌ نظير سازمان‌ (كه‌ در سطح‌ پيچيدگي‌ بيشتري‌ قرار دارند)، بر هويت‌ و ماموريت‌ آن‌ اثر بگذارند؟ در بين‌ مهارتهاي‌ وظيفه‌اي‌ در يك‌ سازمان، بازاريابي‌ نقشي‌ حياتي‌ دارد.(1) در اين‌ مقاله‌ مي‌كوشيم‌ با معرفي‌ مميزي‌ بازاريابي، روشي‌ براي‌ دوباره‌ نگريستن‌ به‌ اين‌ مهارت‌ حياتي‌ بيابيم.

 

متن کامل مقاله ممیزی بازاریابی را از فایل پیوست دریافت نمایید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...