رفتن به مطلب

دارورسانی به درون مغز از طریق نانوذرات


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

در حد واسط مغز و بدن مجموعه‌ای منسجم و محكم از سلول‌های نزدیك به هم وجود دارد كه به سلول‌های مغزی خونی معروف هستند و مغز را در برابر عفونت و خطر ابتلا و دسترسی به سلول‌های خطرناك محافظت می‌كند.

به گزارش سرویس «فن‌آوری» ایسنا، سلول‌های مغزی خونی همچنین مانع از وارد شدن داروهای ضد سرطان به مغز می‌شوند و كار درمان سرطان مغز را دشوار می‌سازند.

این امر باعث ایجاد انگیزه‌ای در محققان شده است تا به تحقیق درباره روش‌هایی برای نفوذ از سلول‌های مغزی نخاعی بدون تخریب در آنها بپردازند.

یكی از این روش‌ها موسوم به اصل رسانش تقویت شده (CED) ، امیدهای تازه‌ای در مطالعات بالینی انسانی را نشان دادند و محققان فعال در این زمینه در تلاش برای پیشبرد این روش می‌باشند.

محققان دانشگاه كالیفرنیا در سانفرانسیسكو به سرپرستی دكتر Krystof Bankiewiczو Tracy McKnightبه بررسی چگونگی انتقال دارو با روش CED و به كمك نانوذرات پرداخته‌اند.

‌این محققان در مجله Experimental Neurology به كمك تصاویر MRI و لیپوزوم‌های آغشته به گادولینیوم، چگونگی ورود دارو به مغز را به روش CED نشان دادند.

محققان با استفاده از تصاویر بلادرنگ MRI توزیع لیپوزوم‌های اندود شده با گادولینیوم را ردگیری كردند. لیپوزوم‌ها طی 10 تا 20 دقیقه تزریق در نواحی مختلف مغز شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا از ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو، آنها همچنین خاطر نشان كردند كه تصاویر گرفته شده توسط MRI بسیار دقیق می‌باشد و توزیع سلول‌ها را به صورت دقیق معین می‌كند.

این پژوهشگران بر پایه آزمایش‌های انجام شده بر روی مغز به این نتیجه رسیدند كه تركیب نانوذرات با فن‌آوری MRI و CED ممكن است در آینده فرصت‌های خوب و جدیدی را در زمینه درمان تومورهای مغزی ارائه دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...