رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانشکده ملی معدن پاریس (به فرانسوی: École Nationale Supérieure des Mines de Paris) دانشسرای عالی است که در سال ۱۷۸۳ به دستور پادشاه فرانسه لویی شانزدهم در پاریس تاسیس شد.

 

مکان اصلی این دانشکده در محله لاتین است اما در مناطق حاشیه پاریس و در دیگر شهر‌های فرانسه نیز دارای شعباتی است.این دانشکده عضو دانشگاه پاریس تک است.

برخلاف اندازه کوچک این دانشگاه (این دانشگاه سالانه ۱۲۰ دانشجو جذب می‌کند) نقش آن در صنعت فرانسه در طول تاریخ بسزا است. تاکنون ۲ نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند:

 

  • موریس الی: برنده جایزه نوبل اقتصاد
  • جرج شارپک: برنده جایزه نوبل فیزیک

مهندس نصرالله خادم بنیانگذار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز از فارغ‌التحصیلان دانشکده ملی معدن پاریس بود.

 

 

Mines ParisTech

Mines_facade.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه پاریس تک

 

پاریس تک یا انیستیتوی علم و فناوری پاریس(فرانسوی:ParisTech or Institut des sciences et technologies de Paris):یکی از مجموعه دانشگاه‌های تازه تاسیس پاریس است.این دانشگاه با دارا بودن ۱۱ دانشگاه مهندسی تقریباً تمام رشته‌های مهندسی را شامل می‌شود. این دانشگاه همچنین شامل ۱ دانشکده تجارت است. این دانشگاه در تلاش است تا با دیگر دانشگاه‌های برتر فناوری جهان رقابت کند.این دانشگاه در واقع حاصل اتحاد دانشگاه‌های فنی مهندسی پاریس در رشته‌های مختلف است.

این دانشگاه دارای شعبات متعددی در سراسر فرانسه از جمله در پاریس ، نانسی ، مون پلیه و کلرمون است. این دانشگاه دارای ۱۸٬۹۰۰ نفر دانشجو است.

از جمله دانشگاه‌های تحت پوشش این مجموعه دانشگاهی می‌توان از دانشگاه معروف پلی تکنیک پاریس و دانشگاه ملی معدن فرانسه نام برد. عمده دانشگاه‌های تحت پوشش پاریس تک در پاریس در محدوده محله لاتین قرار دارند.

 

انیستیتوی علم و فناوری پاریس

 

800px-ENSG1.JPG

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه پاریس 2

 

دانشگاه پاریس ۲ یا پانتئون-آسا (به فرانسوی:Université Panthéon-Assas Paris II):یکی از شعب سیزده‌گانه دانشگاه پاریس محسوب می‌شود.

عمده دانشجویان این واحد ، دانشجوی رشته حقوق هستند ؛ اما علاوه بر حقوق رشته‌های مدیریت بازرگانی ، اقتصاد ، مدیریت ، علوم اجتماعی و علوم سیاسی نیز در این واحد دانشگاهی آموزش داده می‌شود. واحد مرکزی این دانشگاه در محله لاتین پاریس قرار دارد.

 

 

دانشگاه پانتئون آسا

794px-BatimentPanth%C3%A9on.JPG

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه پاریس 3

 

دانشگاه پاریس ۳ یا سوربن جدید (به فرانسوی:Université de la Sorbonne Nouvelle , Paris III):یکی از شعب سیزده‌گانه دانشگاه پاریس محسوب می‌شود.

این واحد در سال ۱۹۷۱ از دانشگاه پاریس جدا شد. عمدتاً رشته‌های هنری و علوم انسانی در این دانشگاه تدریس می‌شود. این دانشگاه در ۹ مرکز متفاوت تقسیم‌بندی شده است. واحد مرکزی این دانشگاه در محله لاتین پاریس قرار دارد.

 

 

دانشگاه سوربن جدید

New_Sorbonne.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه پیر و ماری کوری

 

دانشگاه پییر و ماری کوری (به فرانسوی:Université Pierre et Marie Curie ou UPMC - Paris Universitas ou Paris 6): یکی از دانشگاه‌های پاریس است.

 

نام گذاری

این دانشگاه به افتخار پیر کوری و ماری کوری دو دانشمند فرانسوی به این نام نامیده شده‌است.

 

تاریخچه

ساخت دانشگاه پییر و ماری کوری در دهه ۱۹۵۰ میلادی شروع شد. این دانشگاه قبلا جزء دانشگاه سوربن بوده اما در حال حاضر جزو دانشگاه ژوسیو است. همه دانشکده‌های فنی مهندسی سوربن امروز دانشگاه پییر و ماری کوری را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه در میدان ژوسیو در محله لاتین پاریس کنار رود سن واقع شده است.

 

دانشگاه پیر و ماری کوری

 

800px-Paris_Pont_de_Sully_IMA_dsc04039.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه ژوسیو

 

دانشگاه ژوسیو (به فرانسوی:Campus Universitaire de Jussieu):مجموعه دانشگاهی است واقع در محله لاتین پاریس.درب اصلی این دانشگاه در میدانی به همین نام (ژوسیو) واقع شده است.

این مجموعه شامل ۳ دانشگاه پاریس ۶ یا دانشگاه پییر و ماری کوری ، پاریس ۷ یا دانشگاه دنیس دیدرو و انیستیتو فیزیک بین‌الملل پاریس است. این مجموعه در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد. ساختمان اصلی دانشگاه که به عنان مدیریت از آن استفاده می‌شود ساختمانی ۹۰ متری و ۲۴ طبقه است که ساختمان زامانسکی نام دارد. هم اکنون به علت تعمیرات و ساخت و ساز ساختمانی این دانشگاه‌ها به مکانی خارج از محل دانشگاه ژوسیو انتقال یافته است. دسترسی به این دانشگاه از طریق ایستگاه ژوسیوی مترو پاریس و خطوط اتوبوس امکان‌پذیر است.

 

 

Jussieu Campus

800px-Paris_Pont_de_Sully_IMA_dsc04039.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه آمریکایی پاریس

 

دانشگاه آمریکایی ‍پاریس (به انگلیسی: American University of Paris)، دانشگاهی آمریکایی است که در سال ۱۹۶۲ میلادی در پاریس در فرانسه تاسیس شد.

این دانشگاه ۱۰۰۰ دانشجو، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی تدریس می‌شوند.

 

 

American_University_of_Paris_plaque.jpg

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه لیل

 

دانشگاه لیل (به فرانسوی: Université de Lille) دانشگاهی است در شهر لیل در کشور فرانسه. این دانشگاه در سال ۱۵۶۲ تاسیس شده و حدود ۱۱۰٬۰۰۰ دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. نام کامل آن «دانشگاه لیل - شهرستان نورد فرانسه» (به فرانسوی: Université de Lille - Nord de France) است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دانشگاه مرکزی لیل

 

دانشگاه مرکزی لیل (به فرانسوی: École centrale de Lille) یک دانشگاه مهندسی در شهر لیل در شمال کشور فرانسه است. حدود ۱۳۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های گوناگون مهندسی در این دانشگاه به تحصیل و پژوهش مشغولند.

این دانشگاه در سال ۱۸۵۴ میلادی با نام «دانشگاه هنرهای صنعتی و معدن‌شناسی» تاسیس شد و در سال ۱۸۷۲ به «دانشگاه صنعتی شهرستان نورد» تغییر نام داد.

 

 

Centrale Lille

FacadeECLille.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اکول نرمال سوپریور

 

اکول نرمال سوپریور (به فرانسوی:École Normale Supérieure) دانشگاهی واقع در محله لاتین پاریس است.

این دانشگاه که در اصل برای تربیت معلم تأسیس شده اکنون به آموزش پژوهشگران و استادان دانشگاه و مقامات عالی دولتی و مدیران صنایع و موسسات خصوصی می‌پردازد. ورود به این مدرسهٔ عالی فقط برای کسانی که ملیت فرانسوی دارند ممکن است و بسیاری از نخبگان فرانسه از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

چون در فرانسه دانشگاه‌های دیگری نیز با نام اکول نرمال سوپریور وجود دارد گاه از این دانشگاه با نام ENS-Paris یا ENS-Ulm (بنام خیابانی که در آن واقع شده) نام برده می‌شود.

در فرانسه چهار مدرسهٔ عالی اکول نرمال وجود دارد.

 

 

ENS-Paris

800px-ENS_Ulm_cour_Ernests_DSC00106.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

اکول پلی‌تکنیک

 

اِکول پلی‌تکنیک (به فرانسوی: École Polytechnique؛ به معنای مدرسه پلی‌تکنیک) یا پلی‌تکنیک پاریس معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه فنی و مهندسی فرانسه است. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جهان نیز رتبه بالایی دارد و بر پایه رده‌بندی ضمیمه آموزش عالی تایمز یکی از چهل دانشگاه برتر جهان است.

اکول پلی‌تکنیک یکی از مدارس بزرگ (گراند اکول) فرانسه است و در سال ۱۷۹۴ پایه‌گذاری شده است. تا سال ۱۹۷۶ در محله لاتین شهر پاریس قرار داشت و از آن سال به پالزو منتقل شد.

 

 

800px-Ecole_Polytechnique_France_seen_from_lake_DSC03389.JPG

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

دانشگاه سوربن

 

دانشگاه سوربُن (به فرانسوی: La sorbonne) قدیمی‌ترین دانشگاه پاریس است. این دانشگاه نام خود را دانشمند قرن ۱٣ رابرت دسوربن موسس کالج سوربن گرفته است. همه دانشکده‌های این دانشگاه قبلا به صورت یک مجموعه در مرکز پاریس بوده اما امروز این دانشگاه به چند دانشگاه مختلف تقسیم شده‌است. بخش مهمی از آموزش عالی فرانسه در زمینه‌های ادبیات زبان شناسی علوم اجتماعی و فلسفه در دانشگاه‌های سوربن قدیم و سوربن جدید است.بسیاری از دانشگاه‌های پاریس در حال حاضر «سوربن» نامیده می‌شوند و خود را شعبه‌ای از سوربن می‌نامند. من جمله:

 

  • پاریس I (پانتئون سوربن)
  • پاریس III (سوربن جدید)
  • پاریس IV (پاریس سوربن)
  • پاریس V (پاریس دکارت)

این چهار دانشگاه دولتی در بنای تاریخی سوربن قرار دارند.

 

Sorbonne_.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس

 

مدرسه عالی هنرهای زیبا(به فرانسوی: École nationale supérieure des Beaux-Arts): نام برجسته‌ترین مدرسه عالی مربوط به هنرهای زیبا در کشور فرانسه است که در شهر پاریس قرار دارد.

 

تاریخچه

مدرسه هنرهای زیبای پاریس در سال ۱۶۴۸ میلادی توسط شارل لبرون نقاش مشهور فرانسوی، توسعه مطالعات در زمینه‌های نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، جواهرسازی و معماری تحت عنوان آکادمی علوم نقاشی و مجسمه سازی تاسیس شد. مدرسه هنرهای زیبای پاریس در زمان حکومت لویی چهاردهم تحت تاثیر حکومت دولتی قرار گرفت تا به سال ۱۸۶۳ که توسط ناپلئون سوم دوباره مستقل شد.

 

ENSB-A

 

800px-Ensba_paris_1_artlibre_jnl.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

ره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین به روز رسانی خود لیست دانشگاههای معتبر کشور فرانسه و نحوه ارزشیابی مدارک این دانشگاهها را اعلام کرد.

اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین به روز رسانی خود لیست دانشگاههای معتبر کشور فرانسه و نحوه ارزشیابی مدارک این دانشگاهها را اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، 74 دانشگاه فرانسه در ارزشیابی مدارک توسط وزارت علوم در سطح گروه یک (ممتاز) معتبر و 40 دانشگاه در سطح گروه دو (خوب) اعلام شدند.

 

در دانشگاه Ecole National Supériure des Techniques Industrielles et des Mines de Nantes از گروه یک مدارک تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های علوم کامپیوتر، علوم انسانی، مهندسی صنایع، مهندسی محیط زیست و فیزیک ارزشیابی می شود.

 

همچنین در گروه دو دانشگاههای معتبر فرانسه 13 دانشگاه صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد ارزشیابی می شوند و در 12دانشگاه صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد و در رشته های تحصیلی مشخص و نیز در دو دانشگاه پس از بررسی کیفی (اخذ آزمون، بررسی رساله، چاپ مقاله) مدارک آنها ارزشیابی می شود.

 

13 دانشگاه و موسسه آموزش عالی این کشور نامعتبر اعلام شده چنانچه نام دانشگاه یا موسسه ای در فهرست دانشگاه ها و موسسات اعلام شده اعم از معتبر و غیر معتبر منعکس نشده باشد، متقاضی باید اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام کند.

 

نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه

 

1 - مدارک DUT، BTS، DEUG، DEUST به مأخذ "کاردانی" ارزشیابی می شوند.

2- مدرک Licence "کارشناسی" ارزشیابی می گردد و تنها آن دسته از مدارک Licence که شروع دوره آنها بعد از سال 2002 میلادی و درنظام LMD اخذ شده باشد به مأخذ کارشناسی ارزشیابی می گردند. بدین ترتیب مدارک Licence که شروع دوره آنها قبل از تاریخ یادشده و یا غیر از نظام LMD باشد به مأخذ کاردانی ارزشیابی می شوند.

3- مدرک Licence Professionnelle "کارشناسی حرفه ای" ارزشیابی می شود.

4- مدرک Maitrise و نیز مدارک MSG و MST به مأخذ"کارشناسی" ارزشیابی می شوند.

5- مدرک Master برای دوره پژوهشی (Recheche) "کارشناسی ارشد" و برای دوره حرفه ای (Professionnel) "کارشناسی ارشد حرفه ای" ارزشیابی می شوند.

6- مدارک DEA و DESS به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.

7- مدارک Diplome Ingenieur به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.

8- مدارکDPLG ،DESA : به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.

8- مدرک Magistrat به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.

9- مدارک معماری موسوم به DPLG و DESA به مأخذ "کارشناسی ارشد" ارزشیابی می شوند.

10- کلیه مدارک Doctorat "دکترا" ارزشیابی می گردندو مدارک دکترای سیکل سوم و Docteur dEtat مربوط به نظام قبل از LMD "دکترا" ارزشیابی می شوند همچنین مدرک Docteur Universitaire ارزشیابی نمی شوند.

 

متقاضیان می توانند برای مشاهده وضعیت دانشگاه های فرانسه به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...