رفتن به مطلب

با موبایل پشت دیوار را ببینید!


ارسال های توصیه شده

محققان دانشگاه تگزاس در دالاس موفق به ساخت تراشه ای شده اند که با نصب آن در گوشی از این وسیله می توان برای مشاهده پشت دیوارها و موانع مختلف با استفاده از قدرت اشعه ایکس پرداخت.

 

این تراشه که در طیف فرکانسی چند تراهزتر عمل می کند، توان لازم را به دوربین گوشی برای مشاهده اشیایی که در پشت موانع قرار دارند، می دهد. در آینده می توان از گوشی های مجهز به این تراشه برای یافتن اشیایی که در یک دیوار مخفی شده اند یا بررسی اسناد مهم با استفاده از فناوری واترمارک پرداخت.

 

به منظور جلوگیری از نقض حریم شخصی مردم با سوءاستفاده از چنین گوشی، سازندگان با نصب حسگرهای مختلف در ان شعاع عملکرد این گوشی را به چند سانتیمتر محدود کرده اند. با این حال نگرانی های موجود در این زمینه هنوز برطرف نشده است.

 

این حسگرها که به حسگرهای cmos شهرت دارند، پیش از این در دوربین های عکاسی و برای پیشبرد مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. این گوشی ها فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارند و زمان تولید انبوه آنها هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...