رفتن به مطلب

ایراانیان شادترین مردمان جهان بوده اند!!


ارسال های توصیه شده

ایرانیان شادترین مردمان جهان بوده اند!!!

١٢ماه ایرانی ٣٠ روز ایرانی ، ١٩فروردین- جشن فروردینگان ، ٣اوردیبهشت - جشن اردیبهشتگان ، ۶خورداد- جشن خوردادگان

١٣تیر - جشن تیرگان، ٧امرداد - جشن امردادگان ، ۴شهریور - جشن شهریورگان، ١۶مهر - جشن مهرگان، ١٠آبان - جشن آبانگان

٩آذر - جشن آذرگان، ١دی - جشن دیگان، ٢بهمن - جشن وهمنگان، ۵اسفند- جشن سپندارمذگان

نیاکان گرامی ما بدون تردید شادترین مردمان جهان بودند و رسم .............

 

شادزیستی را زرتشت برای آنان به جای گذاشت . این ١٢ جشن تنه ا جشنهایی بودند که نام روز و ماه با هم تلاقی پیدا میکرده است .

ایرانیان غیر از این جشنها : نوروز - ١٣ فروردین - ۶فروردین و گرامی داشت آتش و همچنین جشن سده را نیز داشته اند . به راستی چه شد که امروز افسرده ترین و شکسته ترین مردمان جهان هستیم ؟

مهمترین جشنها به قرار زیر بوده است :جشن نوروز : یکی از کهن ترین جشنهای جهان است که مورخین آنرا به جمشید شاه پیشدادی در ۵٠٠٠ سال پیش نسبت داده اند .

جشن ١٣ فروردین : جشن طبیعت پاک و مظهر بی آلایشی و عنایت خداوند به انسان .

جشن ۶فروردین : زادروز زایش زرتشت بزرگوار - پیر خرد و دانش جهان که سال ٢٠٠٣ را نیز سازمان یونسکو به نام وی نامگذاری نمود.

جشن سوری : یا همان گرامی داشت آتش است که در گذشته ١٠ روز آخر سال برگزار میشده است و بعد از اسلام آخرین چهارشنبه سال شده است . ایرانیان برای شادی روح نیاکانشان روزهای آخر

سال را آتش می افروختند .

جشن تیرگان : این جشن علاوه به تلاقی کردن روز و ماه به پرتاب تیر جاودانه آرش کمانگیر نیز نسبت داده شده . آرش قهرمان ملی ایران با پرتاب تیری از فراز کوهی در تبرستان مرز کشور ایران و توران را مشخص کرد و خودش از شدت فشار پرتاب در راه ایران جان سپرد .

جشن مهرگان : این جشن نیز بعد از نوروز مهمترین جشن ایران است که علاوه بر تلاقی کردن ماه و روز به قیام ملی کاوه آهنگر برضد ضحاک تازی نیز نسبت داده شده است . کاوه نماد وطن پرستی

بوده است و از این رو ۶روز این جشن ادامه داشته است و در ممالک بسیاری آن گرامی داشته میشده است .

جشن سده : این جشن را به پیدایش کشف آتش توسط ایرانیان در جهان نسبت داده اند . فلسفه ای بسیار دور از زمان هوشنگ شاه پیشدادی در ۶٠٠٠ سال پیش دارد . هنوز بعد از این مدت بسیار دور

آثاری از آن پادشاه در شهر مسجد سلیمان باقی است .

جشن سپندارمذگان : این جشن نیز علاوه بر تلاقی ماه و روز به جشن زن ایرانی مشهور است . زنان ایرانی در ۴٠٠٠ و اندی سال پیش یک روز را در سال در حکم پادشاه خانه بر تخت می نشستند و مردان باید از زحمات و تلاش دلسوزانه آنان قدردانی میکردند و مقام والای وی را ارج می نهادند . این جشن تا قبل از اسلام برقرار بود ولی در چند سال اخیر دوباره زنده شد و ایرانیان اصیل آنرا جشن میگیرند .:ws37:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...