رفتن به مطلب

قناری اهلی


mani24

ارسال های توصیه شده

قناری برای اولین بار در سال ۱۶۰۰ میلادی از جزایر قناری به اسپانیا برده شد.نخست راهبان شروع به تکثیر آنها می‏کردند و تنها نرها به خاطر آوازشان فروخته می‏شدند.

 

قناری‏ها از نظر نوع به سه دسته تقسیم می‏شوند:

بر پایه رنگ مانند برنز ٬ عاجی ٬ قهوه‏ای و ...

بر پایه نوع آواز مانند قناری آوازخوان آمریکایی ٬ روسی و ایرانی و ....

بر پایه شکل و ترکیب مانند یورکشایر ٬ قلم نی و ...

به سبب اینکه جنسیت قناری‏ها از روی ظاهرشان به سختی قابل تشخیص است جفت کردن آنها کمی مشکل است.بیشتر نرها آواز می‏خوانند و بیشتر ماده‏ها نه اما در مورد هر دو استثنا نیز وجود دارد.تنها راه ۱۰۰٪ مطمئن این است که پرنده مسن‏تر را از یک پرورش دهنده قبلی که آنها را پیش‏تر یکبار امتحان کرده تهیه نمود.

قناری‏ها فقط زمانی که طول روز به ۱۲ ساعت افزایش پیدا می‏کند بارور می‏شوند.این موضوع معمولا در بهار رخ می‏دهد.در این دوره پرندگان باید به خوبی تذیه شوند و بدن آنها پروتئین‏های حیوانی را از موادی مانند تخم مرغ دریافت کند.

250px-Yellow_finch_1.jpg

 

 

نگهداری قناری

قناری‏ها قلمرو دارند برای همین باید هر جفت در یک قفس باشند.گاهی ممکن است مرغ ماده با نر دعوا ‏کند، این امر به مفهوم آن است که مرغ ماده، برای جفت گیری آماده نیست و باید آنها را از هم جدا نمود. برای راحتی ، بسیاری از تکثیر کننده‏ها دو قفس را با یک دیوار سیمی از هم جدا می‏کنند و وقتی دو پرنده به یکدیگر عادت کردند و از میان آن دیوار سیمی با یکدیگر شروع به عشق بازی کردند، آن دیوار سیمی برداشته می‌شود.

وقتی پرنده ماده آماده تخم گذاری شد اقدام به ساخت لانه خواهد کرد. آنان به یک لانه فنجانی شکل بدون سقف در گوشه بالای قفس و مواد لانه سازی نیاز دارند. موادی مثل نخ و کاغذ و دستمال کاغذی پاره شده و سایر مواد نرم برای این منظور مناسب هستند.

200px-Canary_nesting.jpg

قناری ماده در لانه

 

 

طی مدت ۴ یا ۵ روز پرنده اقدام به تخم گذاری می‏کند و به مدت دو هفته بر روی تخم‏ها می‏خوابد و در این مدت به ندرت لانه را ترک می‏کند.وقتی جوجه بدنیا آمد باید غذاهای مقوی مانند تخم مرغ برای پدر و مادرش فراهم شود تا آنها جوجه‏هایشان را تغذیه کنند.

جوجه‏ها بعد از ۱۸ روز لانه را ترک می‏کنند.والدین آنها را برای حدودا یک هفته پس از این نیز تغذیه می‏کنند.وقتی پرنده ماده دوباره تصمیم به تخم گذاری بکند ممکن است به مسنترین جوجه‏ها حمله بکند.در این موقع دیوار سیمی میان قفس مفید خواهد بود تا پرنده نر بتواند از میان سیمها جوجه‏ها را تغذیه بکند تا زمانی که ماده دوباره تخم‏گذاری بکند.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...