رفتن به مطلب

وقتي ويروس ها مغز را هك مي كنند!!


ارسال های توصیه شده

به گزارش مهر، علم زيست شناسي تركيب علمي نوپا است، انسان اكنون مي تواند در ساختار ژنتيكي گونه هاي حيات تغييراتي ايجاد كند و از سويي ديگر فردي مانند «كرگ ونتر» سال گذشته توانست اولين حيات مصنوعي را ايجاد كند. اما متخصصاني كه در اين زمينه فعاليت دارند بر اين باورند كه تخصص انسان در زمينه اين علم با سرعتي فراتر از سرعت تكامل طبيعي در حال رشد است و تعدادي هشدار مي دهند روزي بيولوژي تركيبي به شكلي جبران ناپذير از كنترل خارج خواهد شد.

 

هسل معتقد است اين رويداد مي تواند منجر به ايجاد جهاني شود كه هكرها در آن ويروسها و باكتري هايي را به وجود مي آورند كه مي توانند ذهن انسان را در كنترل خود بگيرند. هسل مي گويد مهندسي ژنتيك مرز بعدي محاسبات رايانشي است. وي مي گويد: زيست شناسي تركيبي، يا نوشتن مصنوعي حيات، يكي از قدرتمندترين فناوري هاي جهان به شمار مي رود، اين علم نشان مي دهد سلولها رايانه هايي زنده هستند و زبان برنامه نويسي آنها نيز dna است.

به گفته وي دانشمندان در انتظار روزي هستند كه بتوانند زندگي را به گونه اي در راستاي حل كردن بحرانهاي جهاني برنامه ريزي كنند به اين شكل بشريت مي تواند ارتباطي پايدار را در درون زيست كره به دست آورد. به گفته وي اين علم به سرعت رشد خواهد كرد و حتي از شتاب توسعه فناوري هاي رايانه اي نيز سبقت خواهد گرفت.

هسل جهاني را تصور مي كند كه مي توان در آن dna را چاپ و رمزگشايي كرد. اما وي در سخنراني در كنفرانس txm هشدار داد ويروسها و باكتري ها مي توانند در آن دوره مواد شيميايي را به مغز انسانها ارسال كنند، مي توانند بر روي ذهن ميزبان خود تاثير گذاشته و حتي آن را كنترل كنند. براي مثال ويروسي كه به عنوان واكسن به بدن يك ميزبان تزريق مي شود را مي توان به گونه اي برنامه ريزي كرد تا رفتارهاي فرد را در كنترل خود بگيرد.

هسل مي گويد بايد از اكنون نحوه مقابله به مثل با چنين سلاح هايي را فراگرفت. به گفته وي ويروسها و باكتري ها با ميزبانان انسان خود ارتباطي شيميايي دارند و تركيب شيميايي را وارد بدن انسان مي كنند، به اين شكل يك ويروس تغيير يافته و برنامه ريزي شده مي تواند به صورت فرضي تركيبات شيميايي را وارد بدن انسان سازد كه رفتارهاي وي را تحت تاثير قرار بدهد.

براساس گزارش ميل آنلاين، مارك گودمن متخصص امنيتي نيز معتقد است جنايتهاي زيستي امروز به جنايتهاي رايانه اي دهه 80 شباهت دارند، تعداد كمي در آن دوران اين مشكل را شناسايي كرده بودند اما اين بحران به سرعت در حال رشد بود. به گفته گودمن بيولوژي تركيبي مي تواند زمينه تروريسم زيستي و جنايتهاي زيستي را در جهان فراهم آورد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...