رفتن به مطلب

باغ وحش درون بدن انسان!


ارسال های توصیه شده

دانشمندان به تازگی اعلام کردند سیستم گوارشی انسان باغ وحشی مجازی است که دامنه متنوعی از باکتری ها را در خود گنجانده است، باکتری هایی که حضور آنها برای انسان بسیار سودمند به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج یک مطالعه بین المللی برای دسته بندی میلیونها ژن غیرانسانی درون بدن افراد، نشان داد 170 گونه مختلف باکتری در سیستم گوارشی هر انسان زندگی می کنند این مطالعه همچنین نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری های التهابی روده تعداد کمتری از این باکتریها را در بدن دارند.

بیش از 99 درصد از گونه های مختلف ژن در بدن انسان در واقع ژنهای انسانی نیستند و به میکروبها تعلق دارند از این رو دسته بندی ژنتیکی باکتری هایی که درون انسان زندگی می کنند می تواند کمک زیادی در ترسیم نقشه ژنوم انسان کند.

به گفته دانشمندان لابراتوار بیولوژی مولکولی اروپا در آلمان، باکتریها بر این سیاره و بر بدن انسان حکمفرمایی می کنند و انسانها در واقع مجموعه ای متحرک از باکتریها هستند که برای ادامه زندگی به حضور این باکتری ها نیازمندند.

محققان با بررسی 124 نفر دریافتند سیستم گوارشی بیشتر افراد حداقل 57 گونه باکتریایی مشترک را در خود گنجانده است و به طور کلی در حدود هزارگونه شناخته شده و 150 گونه شناخته نشده در این بخش از بدن انسان حضور دارند.

بر اساس گزارش ان بی سی، محققان می گویند مطالعات پزشکی معمولا از تأثیر باکتریهای روده بر سلامت انسان چشم پوشی می کنند اما این دسته بندی های جدید می تواند در مطالعه نقش این موجودات بر روی بسیاری از بیماری های انسانی از جمله بیماری های التهابی روده، دیابت، چاقی و دیگر اختلالات تأثیر بسزایی داشته باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...