رفتن به مطلب

کنونیکال موبایل اوبونتو را معرفی کرد


ارسال های توصیه شده

انتظارها پایان یافت و کنونیکال سیستم‌عامل مخصوص موبایل اوبونتو را معرفی کرد. با ما همراه باشید تا در مورد این سیستم عامل بیشتر بدانیم.

ubuntu-phone.jpg

همه چیز دم دست شماست

 

رابط کاربری موبایل اوبونتو، Unity است که در دسکتاپ با آن آشنا شدید. Unity در اینجا برای موبایل و محیط‌های لمسی کاملا بهینه شده و تغییرات گسترده ای داشته است. همان طور که در Unity همه چیز در دسترس شماست در اوبونتو موبایل هم به راحتی به برنامه ها و اطلاعات خود دسترسی دارید. برای دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه یا برنامه‌های در حال اجرا کافی است که انگشت خود را از چپ به راست رو صفحه بکشید تا اجراگر نمایان شود. همچنین برای رفتن به برنامه قبلی کافی است انگشت‌تان را از سمت راست صفحه به چپ بکشید. محال است بتوانید در سیستم عامل دیگری به این سرعت بین برنامه ها جابه‌جا شوید.

ubuntu-phone-launcher.png

هرچیزی را از هرجا که هست پیدا کنید

 

اگر با Unity کار کرده باشید حتما اهمیت جست‌وجو در آن را درک کرده‌اید؛ در واقع جست‌وجو در اوبونتو همه چیز است. در اوبونتو موبایل هم همه چیز برای این امر بهینه شده به‌طوری که سریع‌ترین دسترسی را به اطلاعاتی که دنبالش می گردید برای شما فراهم می کند با ظاهری کاملا شیک و مجلسی!

ubuntu-phone-neat.jpg

گفت و گویی شیرین

 

شما موبایل را در دست می گیرید تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. طراحی اوبونتو موبایل به شکلی است که سریع‌ترین دسترسی را به پیام‌های دریافتی فراهم می آورد طوری که پیام‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های کوتاه و پیام‌های وارده به آدرس پستی‌تان همه در یک محیط ساده و زیبا گردهم می‌آیند.

phone-conversations.jpg

وقتی طراحی معنا پیدا می کند

 

طراحان باتجربه کنونیکال، تمام استعداد خود را به خرج داده‌اند تا محیط موبایل اوبونتو سازگاری کاملی با محیط کامپیوتر شخصی اوبونتو، تلویزیون اوبونتو و احتمالا در آینده تبلت اوبونتویی داشته باشد. طوری که کار کردن با هر یک از این دستگاه‌ها کاربران را برای کار با دستگاه‌های اوبونتو پایه دیگر آماده خواهد کرد. طراحی موبایل اوبونتو به همان میزان که جذاب و خاص است، به همان میزان هم کار با آن برای کاربران تازه وارد به دنیای تلفن‌های هوشمند و کاربران فعلی سیستم عامل‌ها اندروید و iOS ساده خواهد بود. رابط کاربری موبایل اوبونتو همان چیزی است که باید باشد.

ubuntu-phone-customize.jpg

موبایل شما، یک رایانه کامل در جیب شماست

 

با اوبونتو برای اندروید که آشنا هستید. قابلیت اجرای نسخه کامپیوتر اوبونتو با اتصال آن به یک پایانه (Dock). این قابلیت برای اوبونتو موبایل هم وجود دارد. تنها کافیست تا تلفن اوبونتویی خود را به یک پایانه، موس و نخته کلید وصل کرده تا از تمام امکانات یک کامپیوتر بهره مند شوید. برنامه های موبایل، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی همگی در این حالت نیز در دسترس خواهند بود.

converged-device-440x267.jpg

سیستم عاملی برای توسعه دهندگان

 

برنامه‌های وب محور، شهروندان درجه یک اوبونتو موبایل هستند طوری که برنامه شما می تواند با استفاده از رابط توسعه (API) اوبونتو همخوانی کاملی با این سیستم عامل داشته باشد. اما اوبونتو موبایل محدود به HTML5 نیست. شما همچنین می توانید با استفاده از QML از قدرت C++‎ و انعطاف پذیری JavaScript استفاده کرده و برنامه‌هایی زیبا و قدرتمند بنویسید. شما همچنین دسترسی کاملی به OpenGL برای نوشتن برنامه و بازی‌هایی قدرتمند دارید. لازم به ذکر است که برنامه شما تحت تمام پلتفرم های اوبونتو اجرا خواهد شد.

 

منبع: آزادراه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...