رفتن به مطلب

با قابلیت‌های S Pen، قلم دیجیتال گلکسی نوت‌ها آشنا شویم


ارسال های توصیه شده

fcd63b9d3594a0d63de777bdec826379_XL.jpg

 

فبلت محبوب سامسونگ یا گلکسی نوت 2 یکی از بهترین‌های بازار است و موفقیت زیادی کسب کرده است. کاربران و منتقدین نیز نظر مثبتی در مورد آن دارند. این فبلت علاوه بر آنکه مثل یک گوشی به راحتی قابل حمل است، مزایای یک تبلت را هم در خود جمع کرده و با برخورداری از صفحه نمایش 5.5 اینچی و سخت‌افزار قدرتمند مورد توجه همگان قرار گرفته است. علاوه بر فبلت گلکسی نوت 2، تبلت گلکسی نوت 10.1 نیز مجهز به S-Pen است، یکی از بارزترین نقاط قوت این دو محصول در قلم نوری با کیفیتی آنها است که به بهترین شکل طراحی و با نرم‌افزارها به خوبی هماهنگ شده است. در ادامه به بررسی S Pen و قابلیت‌های آن می‌پردازیم تا نقش مهم آن در موفقیت گلکسی نوت 2 و گلکسی نوت 10.1 را روشن کنیم.

 

هر چند نرم افزارها و امکانات S Pen در تبلت گلکسی نوت 10.1 و تلفن هوشمند گلکسی نوت 2 تقریبا مشابه هستند، اما از آنجایی که گلکسی نوت 2 جدیدتر از نوت 10.1 است و مجهز به نرم افزارهای بروزتر و کامل تری است، در این مقاله نیز به معرفی امکانات S Pen در گلکسی نوت 2 می‌پردازنیم که اکثر آنها در نوت 10.1 نیز وجود دارند و آنهایی که هنوز ارائه نشده‌اند به زودی از طریق بسته‌های بروز رسانی به نوت 10.1 اضافه خواهند شد.

به طور خلاصه می‌توان گفت که S Pen وجه تمایز اصلی گلکسی نوت 2 و محصولات مشابه بازار است. این قلم پیشرفته کاری کرده که کاربران از مزایای یک قلم و کاغذ ساده در کنار امکانات جانبی مختلفی بهره‌مند شوند و هیچ نقصی در آن حس نکنند. طراحی S Pen در گلکسی نوت 2 نسبت به نسخه‌ی قبلی بهبود پیدا کرده است به این صورت که 8 میلی‌متر بلندتر شده و قطر آن به 6.55 رسیده است. هر دو تغییر برای کاربرد راحت‌ترS Pen است.

spen1.jpg

S Pen قلمی پیشرفته و هماهنگ با نرم‌افزارهای اصلی فبلت

از گلکسی نوت 2 می‌توان به صورت لمسی و یا با قلم نوری‌اش استفاده کرد و در این عرصه بهترین محصول بازار به شمار می‌رود. در واقع S Pen پیشرفته‌ترین تکنولوژی وسایل ورودی را دارد و قابلیت‌هایی مثل تنظیم حساسیت فشاری، دقت، سرعت و ... را یکجا ارائه می‌کند. از نظر نرم‌افزاری هم S Pen با نرم‌افزارهای اصلی گلکسی نوت 2 به خوبی هماهنگ شده تا تجربه‌ی کار با فبلت را بهبود بخشد.

S Note نرم‌افزاری یادداشت برداری که با خروج S Pen از بدنه، به صورت خودکار اجرا می‌شود

فرض کنید در موقعیتی هستید که می‌خواهید شماره تماس شخصی را دsnote4.jpgر حین مکالمه یادداشت کنید، اگر یک گوشی هوشمند معمولی در دست شما باشد، باید نرم‌افزار یادداشت‌نویسی را باز کنید و با صفحه کلید کوچک گوشی آن را تایپ نمائید، کار مشکلی است. هماهنگی S Pen و گلکسی نوت 2 بسیار جالب است به این صورت که برای یادداشت شماره تماس تنها کاری که باید انجام دهید این است که S Pen را از مکان آن در بدنه‌ی فبلت خارج کرده و سپس شماره را در صفحه‌ی کوچک یادداشتی که به صورت خودکار باز می شود، یادداشت کنید. به همین سادگی! درست مثل تصویر زیر:

snote2.jpg

 

اگر نمی‌خواهید یادداشت با دست‌خط خودتان باشد کافی است حرف T را در نوار بالایی تصویر فوق فشار دهید. در این حالت دست نوشته شما به متن تایپ شده تبدیل می شود البته این قابلیت برای حروف لاتین کاربرد دارد و از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

snote3.jpg

 

اگر فضای S Note در این حالت کوچک است فلش موربی که در نوار بالای نرم‌افزار مشاهده می‌کنید را فشار دهید تا به صورت تمام صفحه درآید.

البته اگر دوست ندارید با خارج کردن قلم، نرم افزار S Note بصورت خودکار اجرا شود، می‌توانید باز شدن خودکار S Note را متوقف کنید. به این منظور سراغ تنظیمات بروید و مطابق شکل زیر تیک گزینه‌ی Open Popup Note را بردارید.

snote4.jpg

 

ادامه مطلب:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...