رفتن به مطلب

تاثیرات مضر تکنولوژی بر روابط انسان ها


mani24

ارسال های توصیه شده

تاثیرات مضر تکنولوژی بر روابط انسان ها

 

15673-60377.jpg

 

به گزارش فرهنگ به نقل از قدس آنلاین، شکی نیست که تکنولوژی راه های بسیاری را برای ارتباط و تماس سریع و آسان در بین انسان ها ایجاد کرده است، اما از بسیاری جهات دیگر مانع رشد روابط بین مردم شده است.

1- کاهش ملاقات های رو در رو بین افراد

در حال حاضر بسیاری از مردم، به جای شرکت در مهمانی ها و جلسات خانوادگی یا دوستانه، زمان خود را در شبکه های اجتماعی و مکالمه های اینترنتی می گذرانند. این در حالی است که محققان ثابت کرده اند؛ بهترین راه برای آرامش روحی و روانی افراد، قرار گرفتن در جمع های خانوادگی و دوستانه می باشد. متاسفانه امروزه نه تنها مردم زمان اندکی برای این مساله اختصاص می دهند، بلکه حتی در جلسات و مهمانی های حضوری نیز در حال گفت و گوهای آنلاین با گوشی موبایل خود می باشند.

 

2- ایجاد سوء تفاهم در بین افراد

پیامک ها و ارتباطات نوشتاری به وسیله تکنولوژی، راهی رایج برای بحث ها و گفت و گوهای روزانه می باشد. این در حالی است که این تکنولوژی برای گفت و گوهای روزمره بسیار خطرناک بوده و باعث ایجاد سوء تفاهم می شود، چرا که افراد نمی توانند لحن یکدیگر را در گفت و گو تشخیص دهند و عموما برداشت غلطی از سخنان یکدیگر خواهند داشت.

 

3- افزایش فاصله بین افراد

در زمان های گذشته، افراد وقت زیادی را در کنار یکدیگر برای دیدن آلبوم های تصاویر و تجدید خاطرات خود صرف می کردند، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، افراد به صورت آنلاین عکس ها و خاطرات خود را به اشتراک می گذارند و دیگر برای تجدید خاطرات خوشایند خود کنار یکدیگر نمی نشینند. این مساله ضربه نامحسوس بسیار جدی و مخربی به روح و روان افراد وارد می کند.

 

4- مخفی ماندن احساسات افراد

امروزه به دلیل وجود ارتباطات نوشتاری آنلاین، دیگر افراد، کمتر به صورت مستقیم با هم صحبت می کنند و برای اظهار پشیمانی از اشتباهات و یا تشکر از خدمات یکدیگر، احساسات واقعی خود را مخفی نگاه می دارند، که این امر به مرور موجب سرد شدن احساس افراد و روابط بین آن ها خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...