رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

حسابداری ارزیابی متوازن

با توسعه شرکتها و به تبع آن با جدایی مالکیت از مدیریت ، بحث پاسخ گوئی مدیران به مالکان و صاحبان سرمایه که منابع خود را در اختیار مدیریت قرار داده اند بوجود می آید . در گذشته به دلیل کوچکی اندازه شرکتها پاسخ گوئی به معنای کنونی وجود نداشت و ساختار شرکتها با شرکتهای بزرگ کنونی فرق می کرد چرا که مالکان، خود مدیران بنگاههای اقتصادی بودند. از اینرو امروزه مدیران برای پاسخگوئی به ابزارهایی نیازمندند. سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری مناسب به ابزارهای مناسبی برای سنجش عملکرد سازمانها نیازمندند. امروزه مديران به ارزش و تاثير ابزار سنجش عملكرد سازمان پي برده اند ، اما به ندرت به فكر استفاده از آن به عنوان بخشي از استراتژي افتاده اند . براي مثال مدير ممكن است استراتژي جديدي ارائه و فرايندهاي عملياتي لازم را براي دستيابي به موفقيتي شگرف خلق كند، ولي كماكان به استفاده از نمايه هاي مالي كوتاه مدت كه دهها سال مورد استفاده قرار داده نظير بازده سرمايه ، رشد فروش و درآمد عملياتي ادامه دهد . اين افراد نه تنها نمي توانند ابزار سنجش براي نظارت بر اهداف و فرايند جديد ارائه دهند بلكه براي اين سوال كه آيا ابزار سنجش قديمي آنها براي ارزيابي اقدامات و ابتكارات جديد مناسب است يا خير ؟ جوابي ندارند.

 

 

تاریخچه ارزیابی متوازن

 

ارزيابي متوازن در سال 1992 به وسيلة كاپلان و دیوید نورتون به منظور تبديل چشم انداز واستراتژي به هدفها ارائه شد. استراتژي چگونگي انطباق ظرفيتهاي يك سازمان با فرصتهاي موجود در بازار به منظور تحقق بخشيدن به هدفهاي كل سازمان را تبيين مي كند . بنابراين مقصود از اجراي استراتژي، دستيابي به هدفهاي از پيش تعيين شده است. به نظر آقای کاپلان و نورتون هدف اصلی واحد اقتصادی ماندگاری در بازار است. در بحث ماندگاری نیز چیزی که به چشم می خورد کیفیت محصول است میزان رضایت مندی مشتری نیز کیفیت را تعیین می کند. ارزيابي متوازن با تمركز بر روي اندازه گيري عملكرد وتطابق آن با استراتژي، نقش مهمي را در پيشرفت سازمان ارائه مي دهد . اين نوآوري تفكر بسياري از مديران را نسبت به نحوه مديريت سازمانها تغييرداده است. اكنون آنها استرا تژي رابا دقت بيشتر و با صراحت ارائه مي كنند و سازمان را به عنوان مجموعه اي يكپارچه و متناسب از فعاليتها مي دانند واستراتژي را با دستگاه اندازه گيري عملكرد مرتبط مي شناسند.

 

متن کامل تحقیق در زمینه ارزیابی متوازن را ازلینک زیر دریافت نمایید:

 

دانلود کنید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...