رفتن به مطلب

مزاحمت خیابانی برای زنان ‌٧٤ ضربه شلاق دارد!


ارسال های توصیه شده

رييس دادگستري شهرستان ساوه گفت: همان طور که بعضي از رفتارها، تماميت جسماني ديگري را به خطر مي‌اندازد، برخي از رفتارها نيز موجب خطر بر ضدشخصيت معنوي افراد ديگر مي‌شود.

[TABLE=class: cms_table, align: left]

[TR]

[TD=width: 100%]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

رضا شاکري در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به موضوع تعرض و مزاحمت براي اطفال و زنان در معابر و اماکن عمومي افزود: نمونه‌اي از اين رفتارها مزاحمت و تعرض به افراد به خصوص تعرض و مزاحمت براي اطفال و بانوان است که قانونگذار به لحاظ ويژگي جسمي و روحي و رواني آنان و به جهت فراهم کردن موجبات سلامت تامين جاني و اخلاقي و تربيتي براي افراد مزاحم و تعرض مجازات تعيين کرده است. وي افزود: ماده 619 قانون مجازات اسلامي اشعار داشته هر کس در اماکن عمومي يا معابر، متعرض يا مزاحم اطفال يا زنان شود يا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حيثيت به آنان توهين کند به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. وي درخصوص رعايت حجاب شرعي توسط بانوان نيز گفت: در تبصره ذيل ماده 638 قانون مجازات اسلامي آمده است، زناني که بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دو ماه يا از 50 هزار تا 500 هزار ريال جريمه نقدي محکوم خواهند شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...