رفتن به مطلب

دیه سال 91


ارسال های توصیه شده

به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر سهامیان مقدم : نرخ دیه در سال جاری در مقایسه با پارسال 40 درصد افزایش یافته اما شرکت های بیمه ای نرخ بیمه شخص ثالث را 25 درصد افزایش داده اند.

 

سهامیان مقدم با بیان اینکه در سال گذشته بخشی از هزینه بیمه شخص ثالث را شرکت های بیمه ای به خاطر تحولات نرخ در اواسط سال، تعهد کرده بودند ، اظهار داشت: امسال شرکت های بیمه فقط متناسب با سقفی که بیمه گذاراها پوشش بیمه تهیه کرده اند پوشش داده می شود و اگر بیمه نامه را با سقف 126 میلیون تومان تهیه نکرده باشند ، باید در صورت ضرورت پرداخت دیه ؛ بقیه این مبلغ را خودشان پرداخت کنند.

 

قوه قضائیه به عنوان مرجع تعیین نرخ دیه، نرخ دیه در ماههای عادی امسال را 94 و نیم میلیون تومان و در ماههای حرام شامل رجب، ذی القعده ، ذی الحجه و محرم ؛ 126 میلیون تومان تعیین کرده است.

 

ملاک دریافت پوشش کامل بیمه ای هم داشتن پوشش بیمه تا سقف 126 میلیون تومان در ماه های حرام است و دارندگان پوشش بیمه کمتر از این میزان باید با مراجعه به دفاتر بیمه خود و پرداخت مبلغی ، الحاقیه یا ‌پوشش کامل دریافت کنند.

 

سهامیان مقدم گفت : افرادی که پیش از آبان که نرخ دیه 67 و نیم میلیون تومان بود ، بیمه نامه خریداری کرده اند ، فکر نکنند تا یک سال بعد از ان تاریخ می توانند پوشش کامل بیمه ای دریافت کنند و چنانچه حادثه منجر به جرح یا فوت برای انان پیش بیاید مازاد 67 و نیم میلیون تومان را باید خودشان پرداخت کنند.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...