رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانلود تحقیق مهندسی عمران درزمینه اسیاب ها

 

گلوله ها در آسیابهای گلوله ایی

 

براي خرد كردن بيشتر محصول به دست آمده در مسيرهاي سنگ شكني، از انواع آسياها استفاده مي شود.

آسياها ممكن است به طريقه خشك يا تر كار كنند كه انتخاب آن بستگي به نوع كانه و مراحل بعدي عمليات دارد.

به عنوان مثال اكثر كانه هاي سولفوره به طريقه تر،طي يك يا چند مرحله آسيا مي شوند تا به درجه آزادي مناسب برسند. كانه هاي آهن را ممكن است بسته به نوع عمليات پرعيار كردن، به طريقه تر يا خشك آسيا كرد. در مورد كانه هاي غير فلزي، مسيرهاي آسيا كردن بسيار متفاوت هستند. به عنوان مثال در مورد باريت اكثرا آسيا كردن و پرعيار كردن به طريقه تر است و نظر به اين كه محصول پرعيار شده آن، در صنايع مربوطه بايد دانه بندي كوچكتري داشته باشد، ابتدا خشك مي شود و مراحل بعدي آسيا كردن به طريقه خشك انجام مي شود.

از انواع آسيا هاي متداول در صنعتي مي توان به آسياهاي ميله اي، آسياهاي گلوله اي، آسياهاي لوله اي، آسياهاي خودشكن، آسياهاي نيمه خودشكن، آسياهاي قائم، آسياهاي غلتكي، آسياهاي دمشي و... اشاره كرد.

 

(Ball Mill) آسياي گلوله اي

 

 

آسياهاي گلوله اي داراي شكلي استوانه اي يا استوانه مخروطي هستند. بار خردكننده آنها را گلوله هايي از جنس مواد سخت تشكيل مي دهد.

بار ورودي آسياهاي گلوله اي معمولا داراي ابعادي در حدود ۱۰ تا ۲۵ ميليمتر است ولي برخي از انواع آنها قادر به خرد كردن قطعاتي به ابعاد ۵۰ و حتي ۷۵ ميليمتر هستند. محصول خرد شده نيز معمولا داراي ۰ ميليمتر است. به طور كلي / ۰ يا ۲ / ابعاد كوچكتر از ۳

در شرايط يكسان ميزان خرد شدن مواد متناسب با طول آسياست و هرچه اين طول بيشتر باشد، محصول خرد شده دانه ريزتر است. نسبت طول به قطر در آسياهاي گلوله اي بسيار متغير است و از كمتر از يك تا بيشتر از ۲۱ تغيير مي كند. با بزرگ شدن اين نسبت ممكن است گلوله به نحو نامناسبي تفكيك شده، گلوله هاي بزرگتر در قسمت خروجي و گلوله هاي كوچكتر در قسمت ورودي متمركز شوند.

به طور سنتي گلوله ها از جنس چدن، فولاد ريختگي يا فولاد آهنگري ساخته مي شوند. براي افزايش مقاومت گلوله ها در مقابل سايش مي توان از فولادهاي كرم دار يا كروم موليبدن دار استفاده كرد. انتخاب نوع گلوله بستگي به نوع كانه و امكانات دسترسي به آن را دارد.

به عنوان مثال چنانچه در محل يك كوره چدن ريزي موجود باشد، مي توان از گلوله هاي چدني استفاده كرد. در هر صورت بديهي است كه برمبناي محاسبات اقتصادي گلوله اي انتخاب مي شود كه هزينه عمليات را به حداقل برساند. در مورد پالپي كه خاصيت خورندگي داشته باشد از گلوله هاي چدني سخت با مقاومت زياد در مقابل زنگ زدن استفاده مي شود. در مواردي كه هدف اجتناب از ورود آهن به محصول خرد شده باشد، از قلوه سنگ هايي كه از جنس اپال يا گلوله هايي از جنس سراميك استفاده مي شود.

 

متن کامل مقاله را از لینک زیر دریافت نمایید:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...