رفتن به مطلب

رییس دانشگاه علمی کاربردی خبر داد: ایجاد 2000 شغل - رشته تا پایان سا


ارسال های توصیه شده

[h=1] رییس دانشگاه علمی کاربردی خبر داد: ایجاد 2000 شغل - رشته تا پایان سال

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 91092313341

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: تا پایان سال تعداد شغل رشته‌های دانشگاه به 2000 می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست هم اندیشی روسای مراکز علمی کاربردی استان ایلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران همانطور که در عرصه‌های دیگر تغییر بنیادی ایجاد کرد در نظام آموزش عالی نیز موفق به ایجاد تغییراتی اساسی شد که بنیانگذاری دانشگاه علمی – کاربردی نیز از برکات این تغییرات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رشته‌ها تنها تئوری هستند و بر تولید علم تئوریک تاکید دارند، تصریح کرد: امروز در کشور 2 نوع آموزش وجود دارد که مرسوم ترین آن آموزش عالی نظری است و نظام آموزش عالی مهارتی که دانشگاه علمی کاربردی متولی آن است شامل بخش‌های اساسی مانند نظام احراز مشاغل، صلاحیت حرفه‌ای و آموزش مهارتی است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: تا امروز محور ارتقاء و استخدام مدرک تحصیلی بود اما این موضوع دیگر اثربخشی در اشتغال ندارد، لذا نظام صلاحیت حرفه‌ای مکمل آموزش و شرط لازم استخدام و ارتقای شغلی است و دانشگاه علمی کاربردی به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه "شعار هر شغل یک رشته "بخوبی در این دانشگاه در حال اجراست تصریح کرد: تاکنون 1100 شغل تبدیل به رشته شده‌اند و تا پایان سالجاری این تعداد به 2000 خواهد رسید و تا پایان سال 92 شاهد ایجاد 3 هزار شغل - رشته در این دانشگاه خواهیم بود و تالیف کتب مهارتی از برنامه‌های این دانشگاه است.

پورعباس مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه را مساله محوری عنوان و تصریح کرد:برای هر استانی امکان تاسیس رشته‌های خاص وجود دارد و استانی مانند ایلام می‌تواند با ایجاد رشته‌های مختص به مشاغل بومی خود گامی مهم را در جهت ایجاد رشته‌های نو بردارد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی از مرکز علمی کاربردی "پارسیان" ایلام بعنوان نمونه موفق علمی کاربردی نام برد و تاکید کرد : مراکز شهرستانی باید برای برون رفت از برخی مشکلات پتانسیل‌های صنعتی و کشاورزی بومی را کشف کنند.

در ابتدای این نشست بهروز ناصری رییس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام، گفت:‌ این مرکز کار خود را با اولین مرکز علمی کاربردی که مختص جهاد دانشگاهی بود آغاز کرد و امروز دارای 13 مرکز فعال است و توانسته است با بالفعل کردن پتانسیل‌های مغفول مانده استان در راه اهداف این دانشگاه گام بردارد که آخرین نمونه آن راه اندازی رشته " فرش دستباف" بوده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...