رفتن به مطلب

راز داشتن دندان‌های درخشان


ارسال های توصیه شده

اگر با این که به طور منظم مسواک می‌زنید و نخ دندان می‌کشید اما باز هم دندان‌هایتان جرم می‌گیرند و پوسیده می‌شوند، می‌توانید با چند تغییر موثر در برنامه تغذیه‌ای و بهداشتی، مهم‌ترین مشکلات دندانی خود را برطرف کنید و خنده را به چهره بازگردانید.

سایت اینترنتی لیواسترانگ در یک مقاله جدید به این چند تغییر مهم و کاربردی اشاره کرده که به قرار زیر است:

‌ فیبرهای خوراکی را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید: یکی از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌های دندانی، رژیم غذایی مدرن حاوی مواد غذایی تصفیه شده است. سلامت دندان‌ها علاوه بر مسواک زدن نیازمند رژیم غذایی مناسب است. کربوهیدرات‌های تصفیه شده دشمن دندان‌ها هستند.

این خوردنی‌ها چسبنده هستند و اگر به‌درستی شسته نشوند جای مطلوبی برای فعالیت باکتری‌ها و تولید اسید هستند که عامل تخریب مینای دندان است. در عوض خوردنی‌های فیبری مثل میوه‌ها و سبزیجات خام و غلات سبوس‌دار به دندان‌ها نمی‌چسبند و بهترین جایگزین برای کربوهیدرات‌های تصفیه شده هستند.

‌ کلسیم بیشتر مصرف کنید: هر فرد بالغ باید حداقل ۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز مصرف کند تا دندان‌های قوی داشته باشد.

از رژیم‌های سخت پرهیز کنید: هرچند رژیم گرفتن به لاغر شدن و کاهش وزن کمک می‌کند اما اگر رژیم‌های سخت بگیرید و طولانی مدت گرسنه بمانید، بزاق کمتری در دهان تولید می‌شود. بزاق دهان، خاصیت ضد باکتریایی دارد، بنابراین هرچه کمتر تولید شود، رشد باکتری‌های مضر در دهان افزایش می‌یابد.

مراقب مرکبات و آب آنها باشید: هرچند این میوه‌ها سرشار از ویتامین c هستند اما اسید آنها می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین توصیه می‌شود آب میوه‌های مرکبات را با نی بنوشید یا این‌که حداقل ۳۰ دقیقه پس از خوردن میوه‌های مرکبات دهان خود را نشویید تا در این فرصت بزاق دهان تولید شود و اسید میوه را بشوید. شستن دهان بلافاصله پس از مصرف این میوه‌ها، موجب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...