رفتن به مطلب

استفاده از نخ دندان بوی بد دهان را کاهش می‌دهد


ارسال های توصیه شده

عضو انجمن دندان‌پزشکان ایران گفت: استفاده روزانه از نخ دندان که موجب تمیزشدن فضای بین‌دندانی شده و جلوی تکثیر باکتری‌ها را می‌گیرد موجب کاهش بوی بد دهان می‌شود.

 

مینا مطلب‌نژاد اظهار داشت: مهمترین عاملی که موجب ایجاد بوی بد دهان می‌شوند بیماری‌های لثه و دندان است به این ترتیب که اگر فردی به یکی از موارد پوسیدگی دندان، و عفونت داخل دهان و ایجاد مشکلاتی در لثه دچار باشد معمولاً از دهان آنها بوی بدی خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بوی بد دهان با منشاء دهان و دندان به علت تکثیر باکتری‌ها و در نتیجه متصاعدشدن گاز بدبو از دهان به وجود می‌آید تصریح کرد: عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان و وجود زبان باردار در بعضی افراد و تمیزنشدن سطح آن از میکروب‌ها از جمله علل دیگر ابتلای افراد به بوی بد دهان است.

مطلب‌نژاد گفت: علاوه بر بیماری‌های دهان، عفونت‌های ریوی و ناراحتی‌های گوارشی نیز در به‌وجودآوردن بوی بد دهان موثر هستند.

وی اضافه کرد: برای درمان ابتدا باید سیستم‌های ریوی و گوارشی بررسی شود و سپس تمام عوامل موضعی داخل دهان که ایجاد بوی بد دهان می‌کنند را از بین برد.

وی یادآور شد: علاوه بر موارد فوق برای درمان بیمار باید بهداشت دهان و دندان را از جمله استفاده از نخ دندان و مسواک به طور صحیح انجام دهد و در صورت داشتن زبان باردار سطح زبان را به کمک مسواک تمیز کند. همچنین پس از آن مشاوره گوش، ‌گلو و بینی از نظر سینوزیت و عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی و سینوزیت را انجام دهد.

 

این متخصص تشخیص بیماری‌های دهان با اشاره به اینکه رژیم غذایی سیردار و مصرف الکل می‌تواند باعث بوی بد دهان شوند ادامه داد: بعضی از بیماری‌ها مانند نارسایی‌های کلیوی و دیابت هم می‌تواند به متصاعدشدن بوی بد از دهان بینجامد.

وی گفت: پرکردن دندان به گونه‌ای که فرد نتواند به خوبی میان دندان‌ها را تمیز کند علت راه دیگر بوی بد دهان است و ابتلا به این عارضه به سن و جنس بستگی ندارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...