رفتن به مطلب

سفید کردن موجب کاهش استحکام دندان‌ها می‌شود ؟!


ارسال های توصیه شده

[h=2]سفید کردن موجب کاهش استحکام دندان‌ها می‌شود ؟![/h]

118232.jpg

سفید کردن دندان به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که موجب برطرف کردن تغییر رنگ داخلی دندان و در نتیجه افزایش میزان درخشندگی آن می‌شود...

 

دکتر مهدی عباسی با بیان این که سفید کردن دندان معمولا در مطب و منزل امکان پذیر است، اظهار داشت: انجام این عمل در مطب، توسط دندانپزشک و با قرار دادن مواد مخصوص روی دندان انجام می‌شود که در این روش به علت قدرت بالای مواد سفید کننده پروسه‌ی درمان در زمان کوتاه‌تری به نتیجه مطلوب می‌رسد.

وی با بیان این كه سفید کردن دندان در منزل امکان پذیر است، ادامه داد: پس از مراجعه بیمار به مطب، پزشک معالج می‌تواند از دندان‌های وی قالب تهیه کند و مواد سفید کننده را در اختیار بیمار قرار دهد تا به راحتی در منزل از این مواد استفاده کند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی افزود: استفاده از دستگاه‌های خاص که با تولید نور سبب فعال شدن مواد سفید کننده می‌شود نیز از دیگر روش‌های سفید کردن دندان در منزل است که استفاده از این دستگاه‌ها الزامی نیست و صرفا می‌توانند تا حدی تعداد جلسات درمانی را کاهش دهد.

وی با اشاره به برخی از غذاهای رنگی مانند قهوه، چای، نوشابه و دخانیات که موجب بروز بد رنگی دندان‌ها می‌شود، گفت: برساژ بهترین روش برای از بین بردن بد رنگی و سفید کردن دندان‌ها است.

دکتر عباسی افزود: علاوه بر غذاهای رنگی، عوامل داخلی نیز وجود دارند که تنها به قسمت عاج دندان آسیب می‌رسانند که برای برطرف کردن آن از روشی به نام «بلچینگ» به معنای سفید کردن دندان استفاده می‌شود.

این دندانپزشک با اشاره به خاصیت سوزانندگی برخی از مواد سفید کننده دندان گفت: این مواد به دلیل غلظت بالایی که دارند در صورت تماس با لب و بافت‌های دهانی بیمار باعث ایجاد سوختگی می‌شود به همین دلیل الزامی است این مواد تنها توسط پزشک معالج انجام شود.

وی با اشاره به عوارض و حساسیت‌های ناشی از سفید کردن دندان‌ها گفت: در طول درمان ممکن است دندان بیمار نسبت به سرما و گرما حساسیت نشان دهد که البته در اکثر افراد این حساسیت مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند ولی در صورت مشاهده ناراحتی در افراد می‌توان از مواد ضد حساسیت دندان جهت درمان استفاده کرد که معمولا 2 هفته پس از پایان دوره‌ی درمانی به صورت خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند.

دکتر عباسی با بیان اینکه سفید کردن دندان‌ها در بسیاری از افراد سبب بهبود وضعیت ظاهری و افزایش اعتماد به نفس می‌شود و می‌تواند در ارتباط اجتماعی نیز تاثیر به سزایی داشته باشد، ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده درمان‌های رایج سفید کردن موجب کاهش استحکام دندان‌ها نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ماندگاری سفید کردن دندان به عواملی از جمله وضعیت بهداشت فرد، رژیم غذایی و کاهش استفاده از مواد غذایی رنگی بستگی دارد و هر چه وضعیت بهداشتی دهان بهتر باشد سفیدی دندان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه در طول درمان دندان‌ها نسبت به رنگ پذیری حساس‌تر هستند، گفت: رعایت بهداشت و عدم استفاده از مواد رنگی به خصوص در این دوره از عوامل موثر در افزایش سفیدی دندان‌ها است.

دکتر عباسی در ادامه یادآور شد: سفید کردن دندان‌ها در داخل مطب به 2 تا 3 جلسه درمان برای رسیدن به رنگ مطلوب نیاز داد ولی در روش داخل منزل طول دوره ی درمان به طور معمول 2 هفته است که در طی این زمان فرد به صورت روزانه از مواد سفید کننده استفاده می‌كند البته بر اساس مطالعات انجام شده نتیجه‌ی نهایی سفید کردن دندان در مطب و منزل با یکدیگر یکسان است.

این دندانپزشک یکی از علل تغییر رنگ در دندان‌ها را زیاد بودن میزان فلوراید در آب دانست و گفت: میزان فلوراید بالا در آب موجب بروز فلوروزیس می‌شود که این مسئله معمولا در مناطقی که بیشتراز آب چاه استفاده می‌کنند شیوع دارد.

وی اضافه کرد: معمولا دندان‌های افراد ساکن در مناطقی که از آب چاه استفاده می‌کنند دچار خطوط رنگی است که این رنگ ممکن است از سفید تا قهوه‌ای متغیر باشد.

دکتر عباسی در پایان خاطرنشان کرد: زنان باردار، شیرده و کسانی که دچار تحلیل لثه و حساسیت دندانی هستند نباید دندان‌ها را سفید کنند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع : Isna.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...