رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تقاضا برای ماشین الات مدرن تختباف در سالیان گذشته بر خلاف انتظار رشد چشمگیری داشته و سطح بالای خرید این ماشین الات در مقایسه با بخشهای دیگر صنعت نساجی موجب شگفتی شده است. برای این پدیده دلایل تکنیکی و اقتصادی متعددی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میشود:

 

دلایل اقتصادی

تقاضای بالا برای البسه حلقوی که براورنده نیاز جامعه برای مد است

تقاضای بسیار بالا برای ماشین های تختباف مدرن برای جایگزینی با ماشین های تختباف دستی که در شرق دور مورد استفاده قرار گرفته بودند.

تمرکز تولیدکنندگان محصولات حلقوی پودی در کشور های شرق دور نظیر چین، کره و هند و ننیز ترکیه و برخی از کشور های اروپای شرقی و نیز کشور های عربی بر روی تاسیس واحد های مدرن تولید

بازگشت سریع سرمایه و و تمایل کشور های تولید کننده محصولات حلقوی بسمت استفاده از تکنیک های جدید برای دستیابی به طرحها و ایده های جدید

افزایش جمعیت و به طبع آن افزایش تقاضا برای البسه حلقوی

 

 

دلایل تکنیکی

قابلیت رو به افزایش ماشین های تخت باف مدرن برای تولید طرحهای متنوع

انعطاف این ماشین الات در تبدیل گیج و کاربرد های چند گیجی این ماشین الات

قابلیت بر نامه ریزی و فرم دهی آرتیکل های حلقوی در ماشین های مدرن

روند بهبود پایدار و مداوم تولید البسه یکپارچه و ایجاد انقلاب در تولید پوشاک با استفاده از این تکنولوژی

 

اگر چه حتی موفقیت تکنولوژی تخت باف بصورت مداوم و پیوسته به اثبات رسیده است، اما نشانه های زیادی وجود دارد که ممکن است سوال بر انگیز باشد و آن اینکه عصر این تکنولوژی نه تنها بدلیل اشباع بازار بلکه بدلیل تکنولوژیهای بافندگی نوین به پایان خواهد رسید.

برخی از مردم معتقدند که در اثر فشار سازمانهای خریدار قدرتمند برای تولید البسه از راههای سریعتر و ارزانتر ، تقاضا برای تولید محصولات حلقوی در حال رشد است. این تقاضا با این انتظار همراه خواهد بود که تکنولوژی مورد نظر بتواند محصول با کیفیت تری را بدون نیاز به پرسنل با تجربه برای برنامه ریزی و کار با ماشین فراهم آورد. دلایل ارائه این ایده ، تقاضای رو به افزایش ماشینهای فولی فشن و ماسینهای گردباف برای تولید البسه یکپارچه بدون درز است. تولید کنندگان ماشین آلات تخت باف مدرن این تمایلات را دنبال می کنند و قادرند به آنها با نشان دادن جنبه های جدیدی از تکنولوژی تختباف ، پاسخ دهند. مسیر طرح ریزی های و امکانات طراحی وسیع در کنار امکان تولید بافتهای سه بعدی بکار برده شده تا طرحهاو مفاهیم جدید ی را برای صنایع تولید کننده البسه مد تولید نماید.

 

 

قابلیتهای ماشین های تخت باف مدرن

 

بافتهای حجیم: در صورت استفاده از دو بستر سوزن امکان تولید پارچه های حجیم تر در مقایسه با پارچه های یکرو وجود دارد. این مسئله منجر به تولید ضخامتی در حدود 1 سانتیمتر می شود، در صورتیکه از گیج E3 استفاده شود. بسته به ساختار بافت ، ضخامت پارچه میتواند توسط استفاده ازجایگزینی حلقه های نیمبافت افزایش یابد. با استفاده از تکنیک انتخاب سوزن ، امکان استفاده از حلقه های حجیم در کنار حلقه های معمولی برای ایجاد افکت های ویژه وجود دارد.

 

بافتهای چند لایه: در این نوع از پارچه ها ، دو لایه پارچه یکرو توسط اتصالات نیم بافت یا حلقه های بافت بهمدیگر ملحق می شود. حجم ایجاد شده و خواص پارچه به ساختار بافت و انتخاب مواد بکار رفته بستگی خواهد داشت.

 

بافتهای شبکه ای : با بافتلایه های پارچه با یک در میان سوزنها ( انتخاب 1*1 سوزنها) ، سوزنهای خالی باقیمانده میتوانند برای شکل گیری شبکه های ارتباطی مورد استفاده قرار گیرند. در این مرحله طول شبکه ها و در نتیجه ارتفاع کلی پارچه بطور انتخابی قابل تغییر است. محفظه هایی که توسط این پروسه ایجاد میشود می تواند توسط جایگزاری مواد تقویت کننده و یا کابل ها پر شود.

 

پارچه ای تیوب شکل: با کمک گیری از بستر های دوتایی سوزن ، ساختار تیوبی شکل با قطر های مختلف بر روی ماشین های تخت باف قابل بافت است. علاوه بر تولید پارچه تیوب شکل ، امکان اتصال تیوبی شکل با طرحهای مختلف وجود دارد.

 

بافتهای سه بعدی : استفاده از تکنیکی که بنام تکنیک گوه ای مشهور است امکان تولید پارچه های سه بعدی مانند پارچه های به شکل نیمکره را برروی ماشین های تخت باف مدرن ممکن ساخته است.

 

تولید پارچه های فولی فشن و البسه بدون درز: با استفاده از تکنیکهای عریض کردن و کاهش عرض بافت و نیز تکنیک گوهای امکان فرم دهی به پارچه تولیدی و یا تولید البسه یکپارچه بدون استفاده از تکنیک برش و دوخت وجود خواهد داشت.

 

بافت پارچه های با گیجهای مختلف : در این تکنیک با استفاده از انتخاب یک در میان سوزنها میتوان در یک رج حلقهایبا گیجهای مختلف تولید نمود. این پارچه ها بر روی ماشین های مولتی گیج قابل بافت می باشند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...