رفتن به مطلب

2-3 کاربرد از تیتانیم دی اکساید در نانوتکنولوژی


mani24

ارسال های توصیه شده

کاربرد از تیتانیم دی اکساید در نانوتکنولوژی شامل :

محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش

آنتی استاتیک

مقاومت در برابر چروک

مشخص شد که دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی در اندازه ی نانو نسبت به اندازه ی مرسوم بهتر می توانند اشعه ی ماورابنفش را جذب و پخش نمایند. و بنابراین بهتر می توانند اشعه ی ماورابنفش را متوقف کنند و این به خاطر بالا بودن نسبت سطح به جرم و حجم ذرات نانوست. که سبب افزایش مسدود کردن اشعه ی ماورا بنفش میشود.

امروزه تحقیقات گسترده ای در زمینه ی تکمیل پارچه ها و مقاوم نمودن آنها به اشعه ی ماورابنفش با استفاده از نانوتکنولوژی صورت گرفته است.تنها یک لایه ی نازک دی اکسید تیتانیوم بر روی سطح منسوج پنبه ای،کافیست تا آن را در برابر اشعه ی ماورابنفش به خوبی محافظت کند.مدت ماندگاری این اثر حدود 50 بار پس از شستشوی خانگیست.

 

از آنجایی که الیاف سلولزی محتوی رطوبت بالایی دارند می توانند به راحتی الکتریسیته ی ساکن را دفع نمایند.با توجه به این امر تحقیقات نانوتکنولوژی در زمینه ی بهبود خصوصیت آنتی استاتیکی منسوجات متمرکز شده است.مشخص شد که نانو ذرات تیتانیوم دی اکسایدبه واسطه ی قابلیت هدایت الکتریکی به الیاف مصنوعی خاصیت آنتی استاتیک می بخشند..

 

برای مقابله با محدودیت های موجود در استفاده از رزین ها ، برخی از محققین از نانو ذرات تیتانیوم دی اکسید استفاده نمودند و با استفاده از ذرات نانوسیلیکا ابریشم و سلولز را در برابر چروک مقاوم نمودند..

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...