رفتن به مطلب

کهنه‌کاران منتخب برای مأموریت یکساله ایستگاه فضایی بین‌المللی


ارسال های توصیه شده

[h=1] کهنه‌کاران منتخب برای مأموریت یکساله ایستگاه فضایی بین‌المللی

[/h]

 

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91090702950

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

روسیه و آمریکا در یک آزمایش برای سنجش مقاومت انسان در سفرهای فضای عمیق، نام دو تن از فضانوردان کهنه‌کار ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای یک ماموریت یکساله در این آزمایشگاه مدارگرد معرفی کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان فضایی روسیه در بیانیه‌ روز گذشته اعلام کرد که میخائیل کورنینکوی روسی 52 ساله و اسکات کلی آمریکایی 48 ساله در بهار 2015 بر روی یک فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی سفر خواهند کرد.

اگرچه این طولانی‌ترین سفر فضایی برای آمریکا است اما والری پولیاکوف روسی پیش از این رکورد طولانی‌ترین حضور در فضا را با اقامت 438 روزه بر روی ایستگاه فضایی میر روسیه در سالهای 1994 و 1995 در اختیار داشته است.

رکورد آمریکایی‌ها نیز در اختیار مایکل لوپز آلگریا برای یک ماموریت 215 روزه بر روی ایستگاه فضایی در سالهای 2006-2007 قرار دارد.

بیشترین اقامت‌ها در این آزمایشگاه مداری 100 میلیارد دلاری که در ارتفاع 400 کیلومتری زمین گردش می‌کند، از شش ماه افزون نبوده است.

پزشکان بیشتر نگران تاثیرات اقامت‌های طولانی‌مدت در فضا بر روی استخوانها، بینایی و سیستم قلبی فضانوردان هستند.

سازمان فضایی روسیه در وب‌سایت خود اعلام کرد: هدف این ماموریت یک ساله بر روی آزمایشگاه مداری، آزمایش واکنش‌های بدن انسان در برابر شرایط سخت فضا و قابلیت سازگاری با آنها است.

به گفته این سازمان، این ماموریت می‌تواند در کاهش خطرات در ماموریت‌های آینده به مدار ماه، سیارکها و در نهایت مریخ موثر باشد.

ولادیمیر پاپووکین، رئیس سازمان فضایی روسیه اظهار کرد: انتخاب حاضران در این ماموریت یک ساله کار سختی بود چرا که نامزدهای ارزشمند زیادی برای آن وجود داشت اما ما مسؤول‌ترین آنها را انتخاب کردیم.

به گفته پاپووکین، کلی و کورنینکو که هر دو در ماموریت‌های جداگانه در سالهای 2010-2011 در ایستگاه فضایی بودند، بطور ایثارگرانه‌ای به کار فضا وفادار بوده‌اند.

با پایان برنامه 30 ساله شاتلهای آمریکا در سال گذشته، ناسا تنها به روسیه برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه فضایی با هزینه 60 میلیون دلار برای هر صندلی، تکیه دارد. این در حالیست که صنعت پیشگام فضایی روسیه نیز از شکست‌های هزینه‌بر و شرم‌آور زیادی در دو سال گذشته برخوردار بوده است.

کلی و کورنینکو از اوایل سال آینده تمرینات دو ساله خود را برای این ماموریت آغاز خواهند کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...