رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: contentpaneopen]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

محافظت و مدت نگهداری متوسط انواع پوست:

پوست حیوانات زنده در مقابل گندیدگی محافظت می شود اما این حفاظت بعد از کشتار حیوان متوقف می شود.

 

باکتری های به پوست حمله کرده و فساد به سرعت آغاز می شود. در بهترین شرایط این عمل بعد از پوست کندن اتفاق می افتد.از آنجاییکه فعالیت باکتری ها به دما حساس است، تحت شرایط ایده آل جهت خنک کردن پوست آب سرد بر روی آن پاشیده می شود. همچنین پوست می تواند با استفاده از تکنیکی به نام نمک سود محافظت گردد که در آن سطح پوست با نمک پوشانده و بر روی هم انباشته می گردند. نمک، آب پوست را جذب کرده و خروج آب نمک باعث خشک شدن جزئی پوست می شود. این روش از فعالیت باکتری ها جلوگیری کرده و پوست را در برابر آنها محافظت می نماید. روش دیگر خوابانیدن پوست در محلول آب نمک اشباع می باشد. این روش به دستگاه های مخصوصی نیاز دارد که معمولاً در آمریکا از این روش استفاده می گردد.

 

 

بعضی از پوست ها بعد از کشتار شسته و نمک سود می شوند یا توسط فروشنده جمع آوری شده، نمک زده و درجه بندی می گردد. تاخیر در انجام عمل محافظت پوست، خطر آسیب توسط باکتری ها بخصوص در سطح با ارزش و حساس رخ پوست را افزایش می دهد. روش دیگری جهت محافظت پوست که در کشورهای گرمسیری استفاده می شود این است که اگر نمک در دسترس نباشد پوست ها را در قاب هایی قرار داده و در سایه خشک می نمایند. این روش، خشک کردن از طریق هوا نام دارد. از آنجائیکه باکتری ها در محیط بدون آب نمی توانند فعالیت کنند، نگه داری این پوست های خشک شده در مدت طولانی بدون فساد امکان پذیر می باشد.

 

اگر پوست در معرض مستقیم نور خورشید به سرعت خشک شود تغییرات شیمیایی که در پروتئین پوست رخ می دهد موجب نازک و سخت شدن چرم نهائی می گردد. اگر خشک کردن به آرامی صورت گیرد ممکن است فساد رخ دهد و موجب ناصاف شدن و ضعیف شدن چرم نهایی گردد. کیفیت این روش به خوبی کیفیت نمک سود کردن نیست.

 

 

 

نحوه نگهداری کوتاه مدت پوست:

 

به دلیل مشکلات محیط زیست با نمک، نگهداری کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار می گیرد که با کاربرد مستقیم یخ بر روی پوست تازه انجام می شود. تکنیک های ممکن دیگر شامل استفاده از ضد باکتری ها، هوای سرد و حمل و نقل سرد می باشد.

 

برای محافظت مناسب مواد خام، روشهای نگهداری پوست به شرایط بهینه انبار در چرم سازی ها نیز بستگی دارد.

 

محققان پیشنهاد کرده ان که چرم سازی و کشتارگاه ها جهت کاهش هزینه های نگهداری، حمل و نقل و جلوگیری از فساد پوست درک مکان بزرگ با هم قرار گیرند.

 

در بعضی مناطق، پوست مستقیماً از کشتارگاه به چرم سازی جهت تبدیل به وت بلو برده می شود. زمان فرآیند در مراحل قبل از انجام مراحل دباغی می تواند با این روش تا یک ساعت کاهش یابد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...