رفتن به مطلب

مرکز تفریحی Superkilen


ارسال های توصیه شده

معمار: Topotek 1 + معماران BIG + Superflex

مکان: Nørrebro، کوپنهاگن، دانمارک

کارفرما: شهردار کوپنهاگن، Realdania

بودجه: 11 میلیون دلار آمریکا

مساحت: 30000 مترمربع

سال: 2012

عکس: Iwan Baan، Hasse Ferrold، Jens Lindhe، Maria da Schio، Torben Eskerod، Mike Magnussen

شریک مسئول Big: Bjarke Ingels

رهبر پروژه Big: Nanna Gyldholm Møller، Mikkel Marcker Stubgaard

تیم طراحی Big: Ondrej Tichy، Jonas Lehmann، Rune Hansen، Jan Borgstrøm، Lacin Karaoz، Jonas Barre، Nicklas Antoni Rasch، Gabrielle Nadeau، Jennifer Dahm Petersen، Richard Howis، Fan Zhang، Andreas Castberg، Armen Menendian، Jens Majdal Kaarsholm، Jan Magasanik

شریک مسئول Topotek 1: Martin Rein-Cano، Lorenz Dexler

رهبر پروژه Topotek 1: Ole Hartmann، Anna Lundquist

تیم طراحی Topotek 1: Toni Offenberger، Katia Steckemetz، Cristian Bohne، Karoline Liedtke

شریک مسئول Superflex: Superflex

رهبر پروژه Superflex: Superflex

تیم طراحی Superflex: Jakob Fenger، Rasmus Nielsen، Bjørnstjerne Christiansen

با همکاری: Lemming Eriksson، Help PR & Communication

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
Superkilen یک فضای شهری نیم مایلی است که یکی از محله‌هایی که بیشترین تنوع قومی در دانمارک را دارد و از نظر اجتماعی به چالش کشیده شده است را شکافته و از میان آن می‌گذرد. بر طبق نظر فراگیر، این بهترین نمونه از یک نمایشگاه بزرگ شهری است ـ انواعی از مجموعه اشیاء یافت شده جهانی مربوط به 60 ملیتی که در اطراف آن زندگی می‌کنند. انواع و اقسام وسایل و تجهیزات اعم از لوازم ورزشی از ساحل LA تا تخلیه فاضلاب از اسرائیل، درختان نخل از چین و علائم نئونی از قطر و روسیه در Superkilen به چشم می‌خورد. در کنار هر کدام از آنها یک ورقه ضدزنگ با پایه‌ای که در زمین فرو رفته وجود دارد که مشخصات آن شیء ـ چه هست و متعلق به کجاست ـ به زبان دانمارکی و به زبانی که آن شیء متعلق به آنجاست، توضیح داده شده است. مجموعه‌ای سورئالیستی از تنوع جهانی شهری است که در واقع ماهیت حقیقی محله را منعکس می‌سازد.

 

Superkilen نتیجه همکاری خلاقانه میان BIG، Topotek1 و SUPERFLEX است که به منزله ترکیب نادری از معماری، معماری منظر و هنر می‌باشد.

 

-suk-image-by-big%2001.jpg

 

نمایشگاه جهانی در nørrebro

Superkilen پارکی است که گوناگونی‌ها در آن قرار دارد. اینجا نمایشگاهی از وسایل و تجهیزات روزمره از اقصی نقاط جهان شامل نیمکت‌ها، تیر چراغ‌ها، سطل آشغال‌ها و گیاهان است. در باغ، بر طبق یک انتقال ایده‌آل، تولید مجدد از جایی دیگر همانند یک چشم‌انداز دور یک مضمون مشترک در طول زمان است.

 

Superkilen نسخه شهری یک باغ معاصر جهانی است.

 

سه ناحیه، سه رنگ ـ یک همسایه

نقطه شروع مفهومی شامل تقسیم Superkilen به سه منطقه و رنگ سبز، مشکی و قرمز است. سطوح و رنگ‌های متفاوت یکپارچه شده و محیط را برای اشیاء روزمره جدید و پویا ساخته‌اند. به منظور نیاز به طبیعت سبز بیشتر، در مجاورت این مکان‌ها گیاهانی کاشته شد که همانند جزیره‌ای کوچک از انواع درختان، شکوفه‌های دوره‌ای، اشیاء را در بر گرفته‌اند.

 

-suk-image-by-big%2002.jpg

 

ارتباطات ترافیکی

به منظور ایجاد زیرساخت‌های شفافتر در مجاورت این مکان، مسیر دوچرخه‌سواری بازسازی خواهد شد، راه‌ها و ارتباطات جدید با مکان‌های مجاور ساخته خواهد شد و به خصوص بر راهی که به Mimersgade، که ایستگاه اتوبوس قرار دارد، تأکید شده است. این وسیله حمل و نقل تأثیر به سزایی بر ترافیک منطقه دارد و بهترین بخش طرح زیرساختی است. تمهیداتی برای عبور اتوبوس نظیر علامت‌ها، خط عبور مضاعف میان خطوط دیگر و سرعت‌گیرهای برجسته در نظر گرفته شده است.

 

بازار/فرهنگ/ورزش ـ مستطیل قرمز

به دنبال گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در Norrebrohall، مربع قرمز به این موضوع پاسخ داده و ساکنان محلی به منظور انجام فعالیت‌ها و بازی‌های فیزیکی یکدیگر را در آنجا ملاقات می‌کنند. سطح رنگی این منطقه به منظور ایجاد تمایز با محیط اطراف و همچنین به دلیل جنس کف می‌باشد. نماهای اطراف همرنگ سطح شده‌ و تا بالا رفته‌اند و تصاویر سه بعدی به وجود آمده است. علاوه بر امکانات فرهنگی و ورزشی، یک بازار محلی در مربع قرمز نیز برپا شده که مردم کوپنهاگن و حومه اواخر هفته به آنجا می‌آیند.

 

بازار مرکزی Superkilen در زمین هاکی موجود قرار دارد. منطقه وسیعی در این مربع با سطح لاستیک چندمنظوره برای بازی‌های توپی، بازارها، تفرجگاه، میدان اسکیت‌بازی در زمستان و غیره پوشیده شده است. تریبون‌های سیار Norrebrohallen را می‌توان برای نمایشهای ورزشی و فیلم به این مکان آورد. در ضلع شرقی این مربع، جایی که ورودی اصلی در آینده آنجا خواهد بود، کافه تریا قرار دارد. در ضلع شمالی، زمین بسکتبال، پارکینگ و مکانی برای بدنسازی در فضای باز قرار دارد.

 

• مربع قرمز با خیابانی در هر انتها و ساختمان و حصارها در کناره‌ها مرزبندی شده است.

• منطقه بدنسازی، بوکس چینی، زمین بازی، سیستم صوتی از جامائیکا، استنسیل از سالوادور آلنده، تعداد زیادی نیمکت (از برزیل، سطل آشغال‌های کلاسیک چدنی از انگلستان، ایران و سوئیس)، استندهای دوچرخه و پارکینگ.

• فقط درختان قرمز بجز آنهایی که وجود دارند.

• زمین بسکتبال در مجاورت پارکینگ

-suk-image-by-big%2003.jpg

 

اتاق نشیمن شهری ـ مربع مشکی

Mimers Plads در قلب طرح جامع Superkilen قرار دارد. در این منطقه ساکنان محلی در کنار فواره مراکشی، نیمکت ترکی و در زیر درخت گیلاس ژاپنی یکدیگر را ملاقات می‌کنند. در ایام هفته، میزها و نیمکت‌های ثابت و امکانات کباب‌پزی، برای بازیکنان شطرنج و تخته همانند اتاق نشیمن است. دوچرخه‌سواری در ضلع شرقی مربع امکان‌پذیر است. در سمت شمال تپه‌ای رو به جنوب با دیدی به سمت میدان و فعالیت‌‎هایش قرار دارد.

 

• مربع را می‌توان با نشانه بزرگ نئونی از دوحۀ قطر خال‌خال کرد. صندلی‌های بار برزیلی در زیر درختان نخل چینی، زمین بازی اختاپوسی ژاپنی در کنار ردیفی از میزهای پیک‌نیک بلغاری و باربیکیو آرژانتینی، نیمکت‌های بلژیکی اطراف درختان گیلاس، نور UV (نور مشکی) با استفاده از لامپ‌های فشندی آمریکایی که تمام خطوط سفید را برجسته نشان می‌دهند، رَک و تلمبه دوچرخه نروژی، درختان سرو لیبریایی

• علیرغم طرح مربع قرمز، خطوط سفید بر روی Mimers Plads همگی به صورت مستقیم از شمال به جنوب و دور اثاث مختلف برای جلوگیری از دست زدن به آن کشیده شده‌اند. با این حرکت، اشیاء بیشتر به چشم می‌آیند.

-suk-image-by-big%2004.jpg

 

ورزش/بازی ـ پارک سبز

باومن می‌گوید: «ورزش از معدود فعالیت‌هایی است که همه بر سر قوانین با یکدیگر توافق دارند.» بدون اهمیت دادن به اینکه اهل کجایید، چه اعتقاداتی دارید و به چه زبانی صحبت می‌کنید، همیشه می‌توانید با یکدیگر فوتبال بازی کنید. به همین دلیل است که تعدادی از امکانات ورزشی نظیر زمین هاکی موجود با زمین بسکتبال، که هر دو بازی‌های جمعی هستند و مردم Mjolnerpark و مدرسه مجاور برای بازی و یا تماشا به آنجا می‌آیند، به پارک سبز آورده شده‌اند.

 

در پارک سبز تپه‌ها و سطوح نرم برای کودکان، نوجوانان و والدینشان ساخته شده است. پارک سبز با چشم‌انداز و زمین بازی برای کودکان و والدینشان مکانی مناسب برای پیک‌نیک، حمام آفتاب گرفتن و استراحت بر روی چمن‌ها مناسب است.

 

• فضای سبز بیشتری از سوی مردم درخواست شده بود و به همین جهت، ما تمام مسیرهای عبور دوچرخه و عابر پیاده را نیز سبز کردیم.

• از Tagensvej که در شمالی‌ترین نقطه قرار دارد، پارک با علامت بزرگ نئونی از ایالات متحده آمریکا و چلچراغ بزرگ ایتالیایی به مراجعه‌کنندگان خوش‌آمد می‌گوید.

• میزهای پیک‌نیک ارمنی در کنار Mjølnerparken با باربیکیوی آفریقای جنوبی، مکان‌هایی شبیه به آتشفشان برای بازی فوتبال و بسکتبال، عمارت کلاه فرنگی تگزاسی برای رقص، میزهای پینگ‌پونگ اسپانیایی و فضایی برای بازی کودکان

از بالای تپه، تقریباً تمام Superkilen قابل رؤیت است.

 

 

 

 

-suk-image-by-big%2006.jpg

 

-suk-image-by-big%2007.jpg

 

-suk-image-by-big%2008.jpg

 

-suk-image-by-big%2008.jpg

 

-suk-image-by-big%2009.jpg

 

-suk-image-by-big%2010.jpg

 

-suk-image-by-big%2011.jpg

 

-suk-image-by-big%2012.jpg

 

-suk-image-by-big%2013.jpg

 

-suk-image-by-big%2014.jpg

 

-suk-image-by-big%2015.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...