رفتن به مطلب

هواپیمای رئیس جمهور آمریکا ..


Lean

ارسال های توصیه شده

oq0hjfwr849xyl09dby.jpg

هواپیمای رئیس جمهور آمریکا می تواند بدون سوخت گیری برای چند روز در هوا معلق بماند!!

شبکه تلویزیونی دیسکاوری در برنامه جدید خود به نمایش هواپیمای ۲۲۳ میلیون دلاری ریاست جمهوری آمریکا پرداخته که ضد حملات اتمی و تروریستی و حتی سیارکی است.

به گفته سازندگان، این جامبو جت می‌تواند بدون سوخت برای چند روز در هوا معلق باقی مانده و شبانه‌روز و در تمام طول سال برای پرواز آماده است.

 

این هواپیمادارای یک پوسته محافظ در برابر تابش، ۶۷ آنتن و دیش ماهواره برای ارتباط با هر نقطه از زمین، سیستمهای گرمایشی و سرمایشی پیشرفته و دیگر سیستم‌های فوق محرمانه فناوری پیشرفته از نمونه بوئینگ ۷۴۷ است.

 

در صورت بروز حادثه، چهار موتور جت توربوفن این هواپیما می‌تواند برای روزها بدون سوخت‌گیری مجدد در هوا باقی مانده و به سرعت ۹۹۷ کیلومتر در ساعت در مقایسه با سرعت ۹۳۳ کیلومتر در ساعت هواپیماهای تجاری برسد.

 

شاید یکی از عجیب‌ترین حقایق در مورد این هواپیما، سن آن باشد که بیش از ۳۰ سال پیش در دهه ۱۹۸۰ ساخته شده و هنوز بسیاری از فناوری‌های خود را از آن دوره دارد.

 

هواپیمای ساخته شده در سالهای گذذشته اصلاح شده و با فناوری‌های جدید ارتقا یافته و بودجه سالانه آن بین پنج تا شش میلیارد دلار است.

 

ژنرال دیوید گاسکیل که بر عملیات روزانه بر روی هواپیمای ریاست‌جمهوری نظارت داشته، در سال ۲۰۱۰ آن را پیشرفته‌ترین سیستم هوایی از لحاظ فناوری در جهان خواند.

 

این هواپیما البته بخشی از برنامه‌های آمریکا برای حفاظت از مقامات بلندمرتبه خود در زمانهای اضطراری است.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

اِیر فورس وان ( یکم نیروی هوایی )

هواپیمای شماره یک نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا

 

Air Force One SAM 28000 , 1/2 Boeing 747-B VC-25s

...

ایر فورس وان یا یکم نیروی هوایی و یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا عبارتی است که از سوی کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی خطاب به :

 

" هر هواپیمایی گفته می‌شود که حامل رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باشد. "

ا

در حال حاضر دو هواپیمای ویژه بیشتر توسط رئیس جمهور استفاده می‌شوند که از نوع VC-25 ویژه نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا می‌باشند.

 

این‌ها دو هواپیما از نوع بوئینگ 747-200B بوده که دارای تغییراتی خاص هستند که به منظور مقابله احتمالی با حمله تروریستی علیه شخص رییس جمهور می‌باشد.

 

و تجهیزات ارتباطی مجهز و سیستمهایی برای کنترل جنگ در مواقع حساس از داخل هواپیما را داراست.و فرامین خاص از قبیل رهاسازی جنگ افزار هسته ای شامل زمین به زمین و هوا به زمین که برای پرتاب نیازمند دستور مستقیم شخص رئیس جمهور ایالات متحده با رمزهای شناسایی خاص هستند در این پرنده آهنین گنجانده شده .

 

ویژگی خارق العاده این هواپیما توانایی حفظ بالانس تنها با یک موتور از جهار موتور است و تنها هواپیما در انواع حود است که قابلیت سوختگیری در آسمان از طریق هواپیمای تانکر را داراست !

 

ویژگی دیگر این هواپیما تحهیز به سپر دفاع ضد موشکی اسرار آمیری با پرتوهای لیزری و الکترومغناطیس حهت دفع انواع موشک زمین به هوا و هوا به هواست !!

 

علاوه بر همه اینها ایرفورس وان معمولا توسط 1 فروند جنگنده فاتوم - فایربرد بر روی بال چپ اسکورت میشود .

 

.

6y770divluquwr58yi2h.jpg

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...