رفتن به مطلب

پایان نامه ارزيابي نظام توسعه كالبدي شهر آمل با استفاده از gis (پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری)


ارسال های توصیه شده

چگونگي رشد و گسترش كالبدي شهرها از جمله مهمترين مشخصه هاي شهرهاي پايدار است. رساله حاضر به دنبال بررسي و تبيين نظام توسعه كالبدي شهر آمل از گذشته تا به امروز ميباشد. بر همين اساس با استفاده از راهبرد توسعه پايدار به عنوان اصل هدايتگر اين پژوهش سعي نمود ارزيابي صحيحي از توسعه كالبدي شهر ارائه نمايد. بدين منظور در ابتدا روند و الگوي توسعه شهر در ادوار تاريخي به عنوان پايه و اساس بحث مطرح گرديد. سپس نحوه توسعه و توزيع كاربريهاي مختلف شهر مورد بررسي قرار گرفت. همچنين به لحاظ اهميت موضوع به بررسي ابعاد زيست محيطي توسعه كالبدي شهر آمل پرداخته شد. نتايج حاصل از اين پژوهش نشان مي دهد كه شهر آمل در جريان توسعه از شتاب رشد كالبدي بي رويه اي برخوردار بوده و در جريان توسعه بافتهاي مختلف ناهمگوني را تجربه نموده است. همچنين نحوه توزيع و گسترش كاربريها در سطح شهر نيز از نظامي نامناسب پيروي كرده است. از سويي ديگر در نقاطي از شهر توسعه برروي پهنه هاي حساس زيست محيطي صورت گرفته است.

واژگان کلیدی: ارزيابي،توسعه كالبدي، توسعه پايدار، كاربري اراضي، محيط زيست

این پایان نامه توسط مجتبی روستایی و با راهنمایی دکتر احمد پوراحمد و مشاوره دکتر مهدی قرخلو برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در زمستان 1385 در دانشگاه تهران ارائه شد که امیدوارم واسه دوستان مفید باشه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...