رفتن به مطلب

آموزش کاربردی فانکشن فازی در کنترل کننده های شرکت دلتا(plc)


ارسال های توصیه شده

منطق فازی به عنوان یکی از بخشهای مهم هوش مصنوعی در سال 1965 با ارائه مفهوم مجموعه فازی پایه گذاری شد. نظریه مجموعه های فازی یک قالب جدیدریاضی و انسان برای تجزیه و تحلیل مفاهیم مبهم و دقیق به شمار می آید. به بیان ساده تر منظور از منطق کنترل فازی مصداق خط مشی کنترل انسانی است. صفات اساسی مفاهیم در اصول منطقی بیان میگردد آموزه اصول منطقی ، آموزه ی مفاهیم ، آموزه ی حکم و آموزه ی نتیجه گیری منطق محض را تشکیل می دهند .

منطق کاربردی در منطق سنتی شامل آموزه های تعریف ، اثبات وآموزه شیوه می باشد . علم منطق آموزه ی اندیشیدن در مفاهیم است نه آموزه ی شناخت امور در مفاهیم . علم منطق به دقیق تر نمودن آگاهانه ی صوری و محتوای موضوع اندیشه و شناخت کمک میکند.

به عبارت دیگر منطق عبارت است از علم روش ها و اصول استدلال ،منطق کلاسیک که دیرینگی آن به دوران ارسطو باز میگردد تنها با مفاهیم و استدلال های دقیق سر وکار دارد . از طرف دیگر ، استدلال هایی که انسان در زندگی روزمره انجام میدهد و بر مبنای نتایج آنها تصمیم گیری می کند به ندرت آن دقتی را دارد که بتوان آن ها را در چارچوب منطق کلاسیک صورت بندی کرد .

در این مقاله بطور مختصر به بررسی یک فانکشن منطق فازی قابل برنامه ریزی پرداخته شده است که که میتواند در آینده نزدیک جایگزین مناسبی برای کنترل کننده های امروزی باشد و با بهره گیری از سه کنترل ترتیبی-ترکیبی و فازی راه گشای مناسبی برای پیاده سازی سیستمهای کنترلی پیچیده باشد

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...