رفتن به مطلب

ظرفيت توليد برق كشور به بيش از 65 هزار مگاوات رسيد


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

به گزارش سايت خبري شركت توانير، مهندس بهزاد گفت: در صورت عدم اجراي طرح هدفمندي يارانه ها پيش بيني متوسط مصرف برق براي سال 93 به 53 هزار مگاوات مي رسيد كه با اجراي اين طرح، مصرف برق در حال حاصر به بيش از 42 هزار مگاوات رسيده و پيش بيني ميشود در سال 92 به 43 هزار و در سال 93 به 45 هزار مگاوات برسد.

وي خاطر نشان كرد: ميزان تغييرات در شاخصهاي صنعت برق از سال 57 تاكنون نشان مي دهد كه قدرت نصب شده نيروگاهها در سال 57 بيش از 7 هزار و 24 مگاوات بود كه در حال حاضر به 65 هزار و 213 مگاوات رسيده است كه بيش از 50 درصد افزايش اين ظرفيت نصب شده در طول 8 سال اخير بوده است.

مهندس بهزاد با يادآوري اينكه در حال حاضر راندمان نيروگاه هاي برق ايران حدود 1.5 درصد بالاتر از متوسط استاندارد جهاني است، پيش بيني كرد تا سال آينده راندمان نيروگاه ها به 41 درصد افزايش يابد و اين در حالي است كه ارديبهشت ماه سالجاري راندمان نيروگاه هاي حرارتي 39.26 درصد رسيد.

بهزاد با اشاره به كاهش تلفات شبكه برق از 20 درصد به كمتر از 15 درصد، اظهار داشت: تا پايان سالجاري تلفات شبكه برق كشور به كمتر از 14 درصد كاهش مي يابد.

مهندس بهزاد از صرفه جويي حدود 900 ميليون ليتري در مصرف سوخت مايع نيروگاه ها خبر داد و افزود: همزمان با كاهش اين مصارف توسعه انرژي هاي تجديدپذير هم يكي از سياست هاي كلان وزارت نيرو است.

معاون وزير نيرو با بيان اينكه پيش بيني مي شود تا سال 2050 ميلادي بيش از 50 درصد از انرژي هاي جهان توسط انرژي هاي نو تامين شود، تبيين كرد: در 30 سال گذشته به خاطر گازهاي گلخانه اي زمين 6 درجه گرم تر شده و پيش بيني مي شود تا 2 درجه ديگر هم گرم تر شود.

وي با تاكيد بر اينكه تا 2 سال گذشته 100 مگاوات برق توسط نيروهاي تجديدپذير توليد مي شد، گفت: در شرايط فعلي 209 مگاوات برق تجديدپذير در سطح كشور توليد مي شود و تا پايان برنامه پنجم حدود 5 درصد ظرفيت توليد برق توسط انرژي هاي نو و تجديدپذير تامين خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...