رفتن به مطلب

بدن انسان در تاریکی می درخشد!


ارسال های توصیه شده

محققان ژاپني براي اولين بار موفق شدند با كمك دوربينهاي فوق حساس تصاويري را از درخشش انسان و نور ضعيفي كه از سلولهاي بدن ساطع مي شوند به ثبت برسانند.

 

تصاوير به دست آمده از دوربينهاي فوق حساس نشان مي دهند كه بدن انسان ميزان محدودي نور را از خود منتشر مي كند كه به دليل كوچك بودن اين نور چشم انسان قادر به مشاهده آن نيست.

 

محققان ژاپني براي اولين بار موفق به ثبت تابش زيستي در انسان شده و تصاويري از انسان را در حال درخشيدن در تاريكي به ثبت رساندند. از گذشته دانشمندان آگاه بودند كه موجودات زنده مي توانند به واسطه فرايندهاي شيميايي ميزان محدودي نور از خود ساطع كنند اما اين اولين باري است كه تابش نور توسط بدن انسان به ثبت رسيده است.

 

تصاوير درخشش انسان توسط دوربين فوق حساس و طي چند روز متوالي تصويربرداري به ثبت رسيده اند. نتايج اين تصاوير نشان مي دهد ميزان نوري كه طي يك دوره 24 ساعته از بدن انسان منتشر مي شود در اواخر عصر در بيشترين سطح بوده و در شب هنگام به پايين ترين سطح خود مي رسد. در عين حال درخشانترين نقاط بدن را گونه ها، پيشاني و گردن تشكيل مي دهند. با اين وجود اين نقاط در برابر دوربينهاي حرارتي خصوصيتي متفاوت از خود بروز داده و نوري را به وجود نياوردند.

 

به گفته دانشمندان نور بدن انسان نسبت به آنچه چشمهاي انسان قدرت مشاهده آن را دارند هزاران بار ضعيفتر است به همين دليل در چنين سطح پاييني ارائه هرگونه توجيه و توضيحي كه اين پديده را به تكامل ارتباط دهد كارايي نخواهد داشت.

 

تابش زيستي يكي از آثار جانبي عكس العملهاي متابوليكي در تمامي جانداران به شمار رفته و نتيجه واكنش قوي راديكالهاي آزاد كه طي فرايند تنفس سلولي پروتئينها و ليپيدها به وجود مي آيند، اعلام شده است.

 

تابش زيستي در انسان براي سالها مورد ظن و مطالعه دانشمندان قرار داشته است و تا كنون هيچ دوربيني توانايي ثبت چنين نور ضعيفي را نداشته است.

 

منبع خبر: هموطن سلام

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...