رفتن به مطلب

سوزاندن 113 کالری با تماشای 90 دقیقه فیلم ترسناک!


ارسال های توصیه شده

[h=1] سوزاندن 113 کالری با تماشای 90 دقیقه فیلم ترسناک!

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي

کد خبر: 91080905478

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد، کالری سوزانده شده در زمان مشاهده یک فیلم ترسناک معادل نیم ساعت پیاده‌روی است.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از افراد صرفا به دلیل علاقه به ژانر ترسناک این فیلم‌ها را تماشا می‌کنند، اما مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه «وست مینیستر» نشان می‌دهد، مشاهده این فیلم‌ها، موجب سوختن کالری بدن می‌شود.

محققان در این مطالعه میزان کل انرژی مصرفی 10 داوطلب را در زمان مشاهده فیلم‌های ترسناک مختلف اندازه‌گیری کردند؛ در همین زمان ضربان قلب، اکسیژن مصرفی و خروجی دی اکسید کربن مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که میزان کالری سوزانده شده در زمان مشاهده فیلم‌های ترسناک به‌طور میانگین یک سوم افزایش می‌یابد؛ در این زمان میزان سطح آدرنالین خون افزایش می‌یابد که باعث سوزاندن 113 کالری در طول مشاهده یک فیلم 90 دقیقه‌ای می‌شود.

دکتر ریچارد مکنزی، متخصص متابولیسم سلولی و فیزیولوژی تأکید می‌کند: میزان تنفس و ضربان قلب افراد در زمان مشاهده فیلم‌های ترسناک افزایش می‌یابد. با سرعت یافتن جریان گردش خون در سراسر بدن، سطح آدرنالین نیز افزایش می یابد.

افزایش سطح آدرنالین در حالت استرس و ترس، باعث کاهش اشتها، افزایش میزان متابولیسم بازال (BMR)‌ و در نتیجه سوزاندن حجم زیادی کالری در بدن فرد می‌شود که کالری سوزانده شده در این روش معادل نیم ساعت پیاده‌روی است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...