Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 فروردین، ۱۳۸۹ ساخت پاركينگهاي طبقاتي راه حلي موفق جهت تامين فضاي پارك به تعداد فراوان در محيطهايي با مساحت محدود ميباشد. طراحان و برنامه ريزان ژاپني با بهره گيري از اين ايده، پاركينگ طبقاتي مختص دوچرخه را ابداع نمودهاند. اين پاركينگها مناسب براي احداث در نزديكي ايستگاه هاي مترو و قطار كه تقاضاي بلايي بدين منظور وجود دارد ميباشند. اين پاركينگها تماماً خودكار بوده وادوات و تجهيزات مكانيكي تعبيه شده در آنها دوچرخه را در سطح زمين دريافت و سپس دوچرخه به طبقات زيرين منتقل گرديده و در جاي درنظر گرفته شده پارك ميگردد. هنگاميكه راكب، دوچرخه را به سيستم تحويل مي دهد، يك برچسب اللكترونيكي توسط سيستم به او داده مي شود تا آنرا بر روي دوچرخه قرار دهد و بدين ترتيب شناسايي دوچرخه توسط سيستم ميسر ميگردد. سپس راكب دوچرخه رسيدي را دريافت مينمايد. در هنگام مراجعه راكب جهت دريافت دوچرخه، پس از ارائه رسيد به دستگاه، دوچرخه از طبقات زيرين به سطح منتقل شده و راكب دوچرخه خود را دريافت ميكند. اين پاركينگها به صورت مجموعهاي از استوانههاي عمودي طراحي شدهاند. در مركز استوانه بالابر قرار گرفته و دوچرخهها بهصورت شعاعي حول محور مركزي قرار ميگيرند. در هريك از اين استوانهها چندين طبقه بدين شكل قرار گرفته است. تحويل دادن دوچرخه به پارينگ به صورت خودكار قرار گرفتن برچسب الكترونيكي بر روي دوچرخه تعدادي از پروژههاي اجرا شده در ژاپن: پاركينگ طبقاتي دوچرخه در كاسايي (توكيو) اين پاركينگ مجموعا گنجايش9400 دوچرخه را دارا ميباشد. پاركينگ دوچرخه طبقاتي در سندايي اين پاركينگ ظرفيت 1008 دوچرخه را دارا ميباشد پاركينگ دوچرخه طبقاتي در هيراني (توكيو) اين پاركينگ ظرفيت 756 دوچرخه را دارا ميباشد پاركينگ دوچرخه طبقاتي در اينچينويي (توكيو) اين پاركينگ ظرفيت 756 دوچرخه را دارا ميباشد شاهرخ ظهرابزاده - TTIC منابع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده