رفتن به مطلب

«محمود بنفشه‌خواه» در 67 سالگي درگذشت


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

ساعت 4 صبح در منزلش و بر اثر ايست قلبي؛

«محمود بنفشه‌خواه» در 67 سالگي درگذشت ...

 

خبرگزاري فارس: «محمود بنفشه‌خواه» هنرمند عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون ايران بامداد امروز در سن 67 سالگي درگذشت.

 

A0826878.jpg

 

 

«رضا بنفشه‌خواه» برادر اين مرحوم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس با تأييد مطلب فوق اظهار داشت: برادرم پس از تحمل يك دوره يك ساله بيماري ساعت 4 صبح امروز بر اثر ايست قلبي در منزل خود درگذشت.

 

وي افزود: اين مرحوم چند روزي را با توجه وخامت حال عمومي در بيمارستان بستري بود كه 4 روز قبل از بيمارستان به خانه انتقال يافت و سرانجام بامداد امروز در سن 67 سالگي از دنيا رفت.

 

بنفشه‌خواه: با اشاره به جزئيات مراسم تشييع جنازه مرحوم «محمود بنفشه‌خواه» گفت: مراسم تشييع اين هنرمند ساعت 9:30 صبح روز شنبه 21 فروردين‌ماه از مقابل خانه سينما برگزار مي‌شود اما هنوز در خصوص مراسم ختم و هفتم آن مرحوم تصميم‌گيري نشده است.

 

مرحوم «محمود بنفشه‌خواه» متولد 1321 تهران است و فعاليت هنري خود را از سال 1352 و با بازي در نمايشنامه «در اعماق» به كارگرداني مهين اسكويي آغاز كرد. وي داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم حسابداري بوده و گذراندن دوره‌ دوسالانه هنركده آناهيتا و فعاليت در تئاتر از ديگر فعاليت‌هاي هنري او بود.

لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

محمود بنفشه‌خواه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، در نخستین ساعات چهارشنبه 18 فروردین‌ماه به دیار باقی شتافت.

لینک به دیدگاه

این بازیگر که مدتی بود از بیماری رنج می‌برد، ساعت 4 صبح چهارشنبه به دلیل ایست قلبی در منزلش درگذشت. مراسم تشییع این هنرمند ساعت 9:30 صبح روز شنبه 21 فروردین‌ماه از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود.

 

بنفشه‌خواه در آخرین تجربه سینمایی خود در فیلم "پسر آدم، دختر حوا" ساخته رامبد جوان حضور داشته و علاوه برآن در فیلم‌هایی مانند "پوست موز"، "تاکسی نارنجی"، "شام عروسی"، "ازدواج صورتی"، "تیک"، "آب و آتش"، "سگ‌کشی"،"مسافر ری"، "مدرسه پیرمردها" و... نیز به ایفای نقش پرداخته است.

 

این بازیگر سریال "پرانتز باز" و "سرزمین کهن" را در نوبت پخش دارد و در کارهای تلویزیونی چون "تنها‌ترین سردار"، "ولایت عشق"، "روزگار قریب"، "سرنخ" ایفای نقش کرده و مجموعه "عبور از پاییز" از آخرین ‌کارهای پخش شده او بود که رمضان 88 روی آنتن رفت.

 

بنفشه‌خواه متولد 1321 تهران است و فعالیت هنری خود را از سال 1352 و با بازی در نمایشنامه "در اعماق" به کارگردانی مهین اسکویی آغاز کرد. او دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم حسابداری بوده و گذراندن دوره‌ دو ساله هنرکده آناهیتا و حضور در تئاتر از دیگر کارهاهای هنری او بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...