رفتن به مطلب

رنگ جدید با خنثی کردن مواد شیمیایی خطرناک


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
COlour.jpgمحققان آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی انگلیس با همکاری یک شرکت بزرگ رنگ‌سازی دست به ساخت نوع خاصی از رنگ زده‌اند که قادر به جذب مواد شیمیایی خطرناک است.

پوشش بالایی این رنگ حاوی ژل سیلیکا است که گازهای عصبی را جذب کرده و از ورود آن به فضای مورد نظر جلوگیری می‌کند. پوشش زیرین این رنگ با مقدار بهینه‌ای از چسیندگی طراحی شده که برای نگهداشتن پوشش بالایی کافی است اما همچنین می‌توان هنگامی که پوشش بالایی آلوده شد،‌ آن را جدا کرد. شرکت جهانی آکزونوبل از قصد خود برای ساخت رنگهایی خبر داده که سربازان را از امکان مورد حمله قرار گرفتن آنها با تغییر رنگ آگاه می‌کند. در نهایت این شرکت تمایل به تولید رنگی داشته که نه تنها مواد شیمیایی خطرناک را جذب کرده، بلکه آنها را خنثی می‌کند.

استفانی لیوینگ‌استون و کریستوفر لندری از دانشگاه ورمونت سیلیکا را با یک کاتالیزور وانادیوم برای ساخت یک خنثی‌کننده گاز خردل ترکیب کردند. نوآوریهای رنگ در حوزه نظامی گسترش یافته و ادغام سلولهای خورشیدی در رنگ برای تبدیل یک ساختمان کامل به صفحه خورشیدی یکی از این مثالها است.

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...